Gå til innhold

Tråd for tempere : )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ff sier at dersom tempen synker rundt den tiden en forventer mens så er det somregel pga mensen kommer ! Desverre ; (

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.,,æsjj, kjenner jeg er helt på gråten og PMS humøret har tatt så tak i meg også, unnskyld meg altså men jeg ble skikkelig skuffa, selvom jeg ikke har hatt noe god følelse men likevel,,du vet jo hvordan det er Metti...Tror ikke det er lett for andre å skjønne den skuffelsen, selvom man ikke har prøvd lang tid så er det ikke så lett.

Skrevet

Jeg skjønner det kjempe godt !!

I går sko eg egentlig vert i forening men eg sa eg var syk for eg orket ikkje. Har ei vennine som er gravid og som akkurat hadde vert på ultralyd og fått vite kjønnet. Der ville eg sittet å sett på ultralyd bilde mens eg hadde tanta. Følte det ble litt for mye for meg.

Så du kan si det virkelig går ut over humøret dette her...

Både mamma og søs fikk det til på første forsøk så eg skjønner ikkje koffer eg ikkje ska få det til.

Men men må vel bare snu oss rundt og prøve på nytt

Skrevet

Ja vi må jo det...:( lørdag skal jeg være sammen med den venninne som er gravid. VI ble gravid samtidig men så mistet jeg da..kjenner jeg må jobbe med det, har nesten lyst til å ikke dra

Skrevet

Husk at det er to som må være på topp for å få det til ;)

Skrevet

hehe jada !!

Eg har en veldig optimistiske mann faktisk. Kver mnd så e han sikker på at me har fått det til. Uansett kor mye eg seie at me ikkje har det når eg kjenne på kroppen og sånt

Skrevet

Da har tempen sunket her og jeg har fått tr:( Begynnte å håpe litt igår, men det varte ikke lenge... Tenkte vel egentlig at det ikke funket heller når jeg var bortreist ved el... Lykke til dere andre:)

Skrevet

Tempen synker hos meg også, så regner med at TR kommer den nærmeste tiden.

Skrevet

Nei, nå synes jeg det er på tide at noen på tempetråden vår blir gravide, hehe. Lei av å høre at TR dukker opp :(

Hvor mange er det som har hatt EL nå da? Jeg er på dag 7 i syklusen og får vel ikke EL før om 2 uker, kjedelig å vente. Får følge med på dere andre istedet.

Skrevet

Jeg har gitt opp tempen litt denne måneden. Først testet jeg jo feil sted i munnen. Den charten jeg har nå har jeg målt over tungen. (smarting) Jeg har begynt å teste under tungen men synes fortsatt det er ganske så unøyaktig! Jeg spurte på et sykehus jeg var i dag ( kunne ikke si hva jeg skulle bruke det til ;) men bare at jeg var ute etter en mest mulig nøyaktig temp. Hun sa at det uten var å teste analt! Derfor har legger jeg ikke så mye i kurven min denne måneden. Den gikk litt opp idag , både over og under tungen , men jeg tror bare det var tilfeldig. Jeg måler meg ut denne mnd og neste mnd er det nøyaktige målinger som gjelder! Hvordan måler dere?

Skrevet

jeg kan ikkje ta med målingen min i dag .. Er ikke helt frisk så den ble litt høyere.. ikkje sånn kjempe høy men litt..

ER på dag 4 så har en lang ventetid igjen !!

Lykke till gullis og dere andre som er dpo

Skrevet

Takk for det Metti :). Vi er litt ute av synk nå men vi kan følge hverandre på tempetråden uansett :)

Skulle mannen din til utredning nå?

Jeg har IKM på fredag og mandag skal jeg til gyn. Det hjelper litt..:)

Skrevet

Jeg måler under tungen, Gullis. Har også hørt at det er best å måle analt, men jeg tror det funker ganske greit under tungen også. Det viktigste er vel at man måler på samme sted hver gang. Og hvis man måler under tungen, må man passe på å ikke drikke noe rett før og helst ha lukket munn før man måler.

Skrevet

Ja vi er begge til utredning nå ....

eller mannen har levert sædprøver og eg tar blodprøver.. Har også tatt innvendig ul men han fant ikke noe som skulle være unormalt.. Er det noe galt me hormonene mine så burde jo det være enkelt å rette opp i

Skrevet

ja eg fylle somregel me på tempene deres hver dag : )

Skrevet

Lurer på om kanskje jeg kan være en det har klaffa for denne gangen... Temperaturen min har rikitgnok ikke steget veldig, snarere gått ned et par dager, men tok den første testen i går og da syns jeg (og mannen) definitivt at det var en antydning til strek der. Tok en ny en i dag tidlig, og da syns jeg riktignok streken var enda svakere, men ingen tvil om at det er et eller annet der. I min galegale verden kom følgende tanke nå for litt siden: "Men jeg har jo sikkert 30 veldig billige g-tester liggende, HVIS jeg er gravid trenger jeg jo ikke dem, så da kan jeg like gjerne ta en test". Og da på utvannet urin etter flere kaffekopper (som absolutt ikke smakte godt i dag) var definitivt skyggestreken sterkere enn noengang.

IKM er på lørdag tipper jeg, så vet jo at det enda er tidlig og at jeg strengt tatt ikke burde teste før det, men svir nok av en både i morgen tidlig og fredag og tenker jeg :) Allikevel har jeg bestemt meg for å ikke ta noen gleder på forskudd før over helga - og da med STERK strek - kanskje jeg til og med investerer i en digital?

Veldig rart å tenke på at det kanskje har klaffa for oss nå...

Skrevet

spennende spennende !!!

Har dere prøvd lenge ? Er syk i dag eg så henge her endel i dag : )

Skrevet

Dette er vel vår 7 pp. Også prøvde vi et par pp for nesten et år siden.

Det har jo føltes litt lenge underveis, men må innrømme at hvis den sitter nå, så virker det ikke så lenge når jeg ser tilbake på det! Tida går jo så fort sånn generelt - bare uke før IKM som går litt sakte. Men spør meg igjen om det føles lenge dersom det ikke er noe nå ;)

Skrevet

gjort noe spesielt denne mnd ? eg e og inne i min 7 pp nå

Håpe virkelig det har klaffet for dere

Skrevet

Hekka på som kaniner rundt EL - to ganger om dagen! hehe. Ikke akkurat mye romanse over det, mer "jaja, nå må vi vel til igjen". Men nå vil jeg som sagt ikke si det har klaffa riktig enda, så avventer litt med å anbefale den taktikken ;) I tillegg har jeg lest MYE mer her inne enn vanlig og dermed kanskje tenkt med på det enn andre mnd, så litt omvent enn det andre sier om at den mnd de slutta å tenke på det og hadde sex sjelden så klaffa det. Brukte også EL-tester fra dag 10 og fram til EL var over, så traff nok bra sånn sett. Også hadde jeg så ømme pupper som jeg ALDRI har hatt før rett før EL, så kanskje jeg har vært ekstra fruktbar? (huff, nei, nå tar jeg gledene litt på forskudd igjen kjenner jeg... hehe).

Skrevet

Spennende Monalisa! Høres jo veldig bra ut! Har også veldig troen på tiltakene deres denne pp :)!!

Det går helt sikkert fint å måle oralt selvom ikke det er helt nøyaktig så lenge man gjør det riktig ja :). Er bare at jeg blir så frustrert i dpo dager over tempen at jeg tror jeg må gjøre det på en måte som jeg vet er 100 % nøyaktig. Merker at tempinga stresser meg litt faktisk! Synes det er veldig positivt da, men det er jo første pp så det er vel bare uvant.

Jeg virrer frem og tilbake og har egentlig lyst til å teste, er 13 dpo idag, men jeg har ingen tester. Litt dårlig råd så jeg kan ikke prioritere å gå å bruke flere hundre kroner på en test før IKM...Hadde jeg hatt billigtester hadde jeg sikkert testet konstant! :) Blir spennende dager nå da Monalisa !

Mannen min har også tatt en spermtest, ikke optimalt men han skal tilbake og sjekke litt mer. Det var ikke umulig heller men vi må nok bruke litt tid å være tålmodig...og det gjør jo ikke noe siden jeg er så tååålmiodig! :(

Skrevet

Så kjedelig! Fulgte spent med på deg - neste det første jeg gjorde når jeg skrudde på PCen i dag;-)

Skrevet

eg vil sei at så lenge tempen går opp igjen er det sjans : )

gullis ser tempen din bare går oppover !! nå e eg spent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...