toto Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Er det noen av dere som har erfaring med modningsakupunktur? Jeg har fått tilbud om dette førstkommende fredag, men er så usikker på om jeg tørr. Har skikkelig sprøyteskrekk!! Er det snakk om mange nåler? Gjør det vondt? Hvor blir de satt? Noen som har positive erfaringer? Håper på svar.
flypapir Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Jeg fikk dette i forrige svangerskap. Hadde en lang og vanskelig førstefødsel, så ville prøve alle råd for å få et kortere/lettere fødselsforløp den andre gangen. Han jeg gikk til (privat akupunktør) satt vel 6 eller 8 nåler, hovedsaklig i beina, men også et par i hendene mine (om jeg ikke husker helt feil). Det er ikke vondt-vondt, men jeg synes det var litt ubehagelig akkurat idet han stakk dem. Måtte ligge med nålene i 20min og det gikk veldig greit, da merket jeg dem ikke. I etterkant av disse timene fikk jeg mye kynnere og jeg kjente at kroppen gjorde seg klar. Etter termin fikk jeg også igangsettingsakupunktur. Effekten...tja. Fødselen gikk MYE raskere og mer smertefritt enn første gangen. Men gutten kom 13 dager på overtid, så den igangsettinga er jeg mer usikker på.. Nå som jeg er 3.gangs skal jeg også ta modningsakupunktur, tør ikke å la være i frykt for en gjentagelse av fødsel nr.1... Ei venninne av meg fikk forøvrig fotsoneterapi av samme grunn, noe hun synes var veldig effektivt! Det startet også hennes fødsel... (og da slipper du jo unna nålene).. Lykke til!
Lene❤j11+g13❤ Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Jeg går til modningsakupunktur på føden her jeg bor. Det er ikke veldig vond å bli satt nåler på! Det er mer vondt å ta en blodprøve, og jeg syns ikke det er vondt heller, så jeg har det helt fint når jeg får nåler. Hvis det gjør vondt, så er det bare i det nåla går igjennom huden, etter den er satt gjør det ikke vondt lenger. Akupunktur skal jo ikke gjøre vondt. Jeg har fått to nåler nedpå foten, to i leggen, en på magen, under navelen og to på hendene. (Det er flere punkter som er med å stimulerer til modning, så mye mulig du får andre nåler enn meg) Ligger med de i ca 20 min før JM kommer og tar de ut igjen. Har litt tettere kynnere enn normalt når jeg ligger med nålene, og dagen etterpå har jeg hatt litt hardere kynnere enn til vanlig, ellers merker jeg ikke så mye av det. Har hatt 4 behandlinger (2 ganger i uka siden uke 38), så om det virker eller ikke vil jeg ikke uttale meg om, har termin i morgen (og skal ha ny behandling i morgen) men håper da at jeg slipper å gå langt over termin.
Nea og juniors mamma Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Kan bare anbefale det og du skal ikke bekymre deg for smertene. Har selv lite til overs for sprøytestikk, men disse nålene er bare barnemat i forhold. En annen ting er at jeg er hellig overbevist om effekten av akupunktur. Jenta vår kom 9 dager før tiden og modningsakupunkturen gjorde at kroppen var mer forberedt og fødselen var en drøm. Nå ble det bare med igangsettingsakupunktur 6 dager over tiden, men den satte også i gang fødselen samme dag. Har også ved begge fødsler fått smertelindrende aku med effekt sånn passe. Vanskelig å vurdere effekten midt oppi det hele
Lene❤j11+g13❤ Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Lurer litt på dette med igangsettings akupunktur jeg. Hvor får du nåler da, og hvor lenge sitter de?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå