Gå til innhold

Noen her som kan hjelpe? Ang start av privat klesbutikk til barn. MANGE tips mottas med stor takk :)

Anbefalte innlegg

Gjest lillemamsi
Skrevet

En bekjennt av meg skal starte klesbutikk, og trenger mange tips til klær/levrandører !

Er barneklær i fra 0-14 år.

Og aldersgruppen 10-14 år er det de trenger flest tips om.

Hva slags klær, og hvilke leverandører eller merker.

Ellers til info, så har de kontakt med en fabrikk i tyrkia som kan lage klær ut i fra ønske.

Jeg kan ikke så mye om dette her, men å fiske inn tips til de som skal starte vil jeg gjerne gjøre !

På forhånd takk :)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg jobbet i barneklesbutikk i flere år. Butikk med middels dyre merker. Den aldersgruppen vi slet med å selge til var 10-14 år. Eneste merket som gikk ganske bra i en periode var Jean Paul. Ellers var det så som så med de andre merkene. Andre merker var bl a Fransa, Grunt(Lego Wear), Claire/Facts, Dexel, Reima. Prøvde såvidt med Levis, uten suksess.

Nå var det en lignende butikk på samme senter som også solgte merkeklær, så det satt også sine begrensninger for hva vi kunne ta inn. De hadde bla Gant, Timberland og lignende merker.

Hadde flere sesonger der vi nesten ikke tok inn noe. Nå er det noen år siden jeg sluttet der, men tror de kuttet ut 10-14 år sesongen etter at jeg sluttet.

Men det kommer jo mye an på hvor i landet denne butikken ligger da, hva slags kundegrunnlag, konkurranse fra andre butikker, hva slags klestrend det er i området.

Gjest lillemamsi
Skrevet

Supert svar !

Tusen takk, vet de skal ta inn Jean Paul i alle fall :)

Er så vanskelig å vite hva som selger og ikke.

Det er i en liten by, der de ikke har lignende klesbutikk for barn.

Bare sånne butikker som cubus, kappahl, lindex.

Flere tips ? :-)

Skrevet

En av klesbutikkene her i byen fører et merke som heter outfitters nation, det er veldig populært her. Er et ungdomsmerke tror jeg, du kan google det.

7-åringen min passer str xxs (minste størrelsen) og 10-åringen min bruker str S. De har mye tøffe t-skjorter, hettegensere, collegejakker, bukser osv til en veldig grei pris.

Gjest lillemamsi
Skrevet

Wow det var stilige klær !

Takk for kjempebra tips!

Tror dere foresten at Onepiece (altså ikke orginalen, men sånne kosedresser) Kommer til å bli populært i den aldersgruppen?

F.eks i sommerstoff. Og med masse farger og mønstere!

Skrevet

Du kan se på www.tubatassen.no, der er den mere eksklusive barnebutikken i byen her:)

Jeg tror jeg ville valgt litt rimeligeklær, jeg tror de fleste har flere barn og bruker ikke så mye penger på hverdagsklær til barna. Jeg synes at bodyer i 250-300 er for dyrt, samme kjoler til 5-700 til ei på et år er dyrt. Gikk litt bananas når jeg fikk lillemor men det stopper fort opp.

Jeg synes didriksons har mye fint, www.didriksons.no

Lykke til

Annonse

Skrevet

Tror hun på tuba og tassen sluttet med klær fra 10-14 år, det var ingen som handlet det:)

Gjest lillemamsi
Skrevet

Hjertlig takk :)

Ja didriksons har utrolig mye fint og bra klær!

Flere ??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...