Gå til innhold

Vordende tvillingmamma :)

a9kapia

Anbefalte innlegg

Heisann jenter!

Hvordan er formen til alle sammen? Jeg runder 15 uker nå på onsdag, og er sannelig i like dårlig form enda som jeg var i uke 5-6. Men, biter tenna sammen, og håper for hver dag at jeg våkner spy-fri neste dag!

Flere som opplever at kvalmen ikke slipper taket?

Stille og rolig her inne på forumet for tiden, altså...

Fortsetter under...

Heisann a9kapia :)

Her er også formen dårlig,men håper på bedre tider ;) selv sliter jeg med kvalme,svimmelhet,hodepine,hjertebank og er forferdelig trøtt og sliten. Føler meg helt utmattet av å gjøre lite...en rar følelse igrunn. Så prøver å sove så mye som mulig når jeg kan,er aktiv sykemeldt og det fungerer veldig bra. Har en super sjef som er veldig forståelsesfull,det er jeg takknemlig for :)

Men jeg satser på at det blir bedre,og at vi alle får en opptur som i andre svangerskap :)

God bedring til deg,og håper du får en god dag :)

Hei du.

Jeg er her og sniker stort sett hver dag, men det er ikke så mye action her inne, du har rett i det.

Jeg går inn i min 17. uke i morgen og kvalmen har heldigvis gitt seg. Den siste uken har jeg klart meg helt uten kvalmedempende. Januar har gått ganske greit faktisk, har jobbet fulltid og overlevd (selv om jeg hver dag etter lunsj holder på å sovne). Veldig økt søvnbehov. Var grisedårlig første trimester og hang over doskåla konstant. Har ikke blitt feit av å gå gravid med tvillinger akkurat, det er akkurat som om de suger energien og kraften ut av meg. He he.

Håper kvalmen din også slipper taket med øyeblikkelig virkning.

Ellers så sliter jeg en del med kynnere og mageondt. Skal til legen torsdag og kommer da til å be om gradert sykemelding. Kynnere er ikke noe nytt for meg, hadde det under hele siste svangerskap også, men føler nå at det er mer konstant. Så velger å ta kroppens signaler på alvor.

Når fikk du vite at det var tvillinger forresten? Tre uker siden vi fikk vite det og sjokket har lagt seg. :)

Hei!

Stakkars deg... Jeg er 15 fullgåtte uker på onsdag f.k., og jammen har kvalmen begynt å avta. Nå klarer jeg meg uten Postafen, og holder kvalmen i sjakk med mat. Føler virkelig at det har snudd! Det skjer sikkert med deg også veldig snart! (krysser fingrene!) Det er pyton å være kvalm... Jeg har også begynte å få merkbare kynnere, og bekkenet har begynt å krangle. I tillegg er jeg fremdeles veldig energiløs og trett. Tror nok det er en ekstra belastning å bære på to, ja. :-) Men så får vi jo dobbel belønning også da, he he. God "bedring", i alle fall!

Jeg er litt lenger på vei en dere, 23 uker. For meg gav kvalmen seg gradvis fra uke 12-14 og utover. Trettheten og følelsen av å være konstant sliten er her fortsatt, men har blitt litt bedre etter jeg begynte på jern. Hos meg ble kvalmen erstattet med masse hodepine:( Det gav seg heldigvis rundt uke 18.

Nå i uke 23, er det ryggen og bekkenet mitt som er kranglete. Formen er stort sett veldig fin:) bortsett fra trettheten, så det er håp for dere jenter:)

Lykke til videre.

Annonse

Hei jenter :-)

Jeg er 16 uker på vei. Har to gutter fra før, hadde to svangerskap der jeg ikke visste hva å være kvalm var.

Begynte med kvalme i dette svangerskapet allerede i uke 5. Hadde ei uke mellom 13 og 14 svangerskapsuke der jeg følte meg fin, men kvalmen kom snikende på igjen. Blir skikkelig oppgitt og litt deppa. Klarer nesten ikke gjøre noe før jeg må sette meg eller spyr jeg. Jeg er også en del plaga med hodepine, svimmelhet og hjertebank.

Har vært sykemeldt siden desember, men på mandag har jeg bestemt meg for at jeg skal begynne på jobb, klarer ikke gå hjemme lenger heller.

Føler meg litt lat også når jeg stort sett ligger på sofaen hele dagen.

Det går sikker over etter hvert, vi må ikke miste motet :-)

Bare å tenke på de søte små som vi har i magen.

Hallo jenter

Så bra med aktivitet her inne. Jeg titter ofte innom for å se om det er noe andre som opplever det samme som meg. Jeg har hatt det ordentlig slitsomt. Jeg har vært kvalm siden uke 5. Det ble bare verre og verre. Følte meg sjøsyk, trøtt og fikk ikke i meg noe annen mat enn riskaker, som ikke smakte eller luktet noe. Jeg ble kvalm av å gå forbi matvære butikker eller kiosker. Jeg ble til og med kvalm av vann og det verste var når jeg ikke tålte lukten på min kjære. Jeg sov da i tillegg 18-20 timer per døgn. Men fra uke 13 så plutselig oppdaget jeg at jøss jeg ble så kvalm nå, dvs at jeg ikke var det før på dagen. Jeg er mindre trøtt og holder med å sove lunsj og middag i tillegg til ca 8 timers natte søvn. Brystene mine er også mindre plagsomme. Før var de så ømme at det gjorde vond. Det verste var med brystvortene som var harde og i minus grader ble de stive og jeg fikk sikkelig vond når jeg for eksempel gikk ut av huset. Men nå er alt bedre, men ikke helt bra. Fortsatt sliten, uvel, har vondt i hode ca annen hver dag og er kjempe utålmodig. Jeg vil så gjerne være meg selv, energisk, sprudlende og ikke mist hyggelig med kjæresten min som er verdens mest tålmodige vordende pappa. Så har sitter jeg og i uke 14+2 i dag og er glad for å høre fra andre tvillinggravide.

Vet dere om dere for gutter eller jenter eller en av begge? Når er deres termin? Tar dere noen ekstra UL? Jeg skal på UL på mandag, gleder meg å se dem igjen.

Ha en kvalmfri helg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...