Gå til innhold

Jeg med 6.6 i fastende blodsukker.. Oppdatering!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da hadde jeg tatt glukosebelastningen.

I dag hadde jeg 5.1 i fastende blodsukker, så det var bedre enn sist.

2 timer etter inntak av druesukkeret var blodsukkeret på 8.3.

Jeg fikk beskjed om at jeg kansje er i grenseland, men at sykehuset måtte få blodprøvene og at jeg bare må vente på svar til da.

De kunne ikke gi meg noe skikkeli svar her.

Så da er det bare å vente å se hva sykehuset svarer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du bare har litt nedsatt toleranse! Og det er ikke så galt, det kan man holde styr på selv og iallefall uten medisiner, noe som er veldig positivt. Hadde du ikke vært gravid hadde ikke dette hatt noe å si i det hele tatt, 8.3 er ikke for galt, nei. :) Håper alt nytt fra sykehuset er bra!

Skrevet

Okey, det hørtes bra ut:)

Går allerede på noe medisiner for noe annet, så har ikke lyst å begyne på mer. Men da blir sikkert svartet fra sykehuset bra når det kommer:)

Skrevet

Jeg fikk måling på 8.5 på langtidsblodsukker, men regulerte det ned til 4.3 på to uker bare ved å kutte ned på karbohydrater. Legen var strålende fornøyd og jeg har det bedre med lavere karboinntak, så ett lite spark i røven funka bra for meg. Man blir jo bekymra. Lykke til:) Det går nok fint:)

Skrevet

Du får nok i første omgang opplæring i hvordan måle blodsukkeret selv og oppfølging av sykehuset du hører til. Kostholdsveiledning er også en del av pakka, og veldig viktig =)

Jeg har svangerskapsdiabetes og syns alt har gått kjempefint, mange ekstra ultralyd-sjekker er det blitt, og som noen over meg her sa.. Ett spark bak som fikk meg til å kutte ned på søtsakene =P

Ikke bekymre deg du, går helt fint med deg og den lille uansett =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...