Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Uff, jeg har sliti mye med guttungen i det siste, han er 5 mnd på torsdag. De siste 3-4 ukene har han vært EKSTREMT slitsom om natta. Han har sovet godt fra 19-23.00, men da skal han ha flaske, og har ikke klart å roe seg etter det! Jeg hadde prøvd alt, trodde jeg!!! Holdt han oppe lenger, lagt han tidligere, stått opp tidligere/seinere, triksa med lurene..ja, alt! Han har ikke villet hatt grøt, og tiden etter 23 har vært dritt rett å slett. Han sovna som regel rundt 2, etter mye hyl og tårer og etter å¨ha vridd seg i alle veier. Så har det vært inn å trøste/gi smokk/holde hånda MINST 4 ganger frem til kl 06.00- da har det vært flaske, så 2 timer søvn, og så opp og hoppe. I går var jeg litt lei, og kl 01.00 tenkte jeg det var verdt et forsøk, fant frem innlegget, og satt igang, gjorde øvelsen 2 ganger, og der satt han i å presse, sutra litt og det kom noen tårer. Så hørte jeg et brak i bleia, og jeg måtte jo titte, en mørk klump på 5 cm, helt rund, og STEIN hard! Jeg begynte å gråte, og fikk så vondt av han. Han har jo bæsja, så jeg har ikke tenkt noe over det annet enn at det kanskje har vært litt bløtt. Gikk 2 min så fylte resten av bleia seg opp med bæsj som virkelig ikke lukta godt. Jeg skifta bleie og satt meg på sofaen med han på fanget, og han sovna UTEN vugging, La han i senga halv 2, var inne EN gang å ga smokken kl 5, og tenkte, ahh en heeel time til han skal ha mat, og gikk og la meg igjen. Våknet halv ti litt i panikk, og tenkte at nå er ungen dø, løp inn på rommet hans, hvor han lå og smilte i søvne! Awww. Måtte vekke han kl 10, og nå har han spist nesten en hel porsjon grøt og en flaske med 230 ml!! Ikke sikkert det er noen mirakelkur, men det hjalp i natt, og han har aldri sovi i egen seng såå lenge!!!
enits40 Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Så bra! Husker at jeg leste det innlegget, men finner det ikke igjen. Kan noen hjelpe?
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Tror det ligger på side 5 eller 6, heter no sånt som: snakk om effekt av babymasasje mot "forstoppelse"... Det virker som det har reddet meg litt i allefall!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 det har hjulpet mye på lillemann på 10mnd også det der:-) Han er veldig treg i magen til tider, men hvis vi tar en runde med babymassasjen om kvelden er han ikke treg i magen dagen etter.(han pleier å være det stort sett hver dag). Skal ta det opp med hs, men til nå har massasjeinnlegget reddet oss litt:)
Prinsessemamma x 2 Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 http://www.dinbaby.com/forum/thread/142813835
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå