Gå til innhold

når kom deres energi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kommet meg til 15 uke, og er såååå glad !!! :)

men sliter med null energi mesteparten av tiden, er så mye trøtt og kostant hodepine/migrene....

har jo hørt at det går over i 2 trimester.....

er dette bare en myte ??

hvordan har det vært for dere ? når kommer gløden? kommer den i det hele tatt?

hilsen lykkelig å glad men sliten gravid......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... Jeg har vel i grunnen ikke hatt de veldig store svingningene i energien, men man er jo litt mere trøtt de første to-tre månedene iallfall. (og ellers sånn litt innimellom selvsagt) Det virkelige energikicket kommer ikke før to-tre uker før termin hos meg. Hehe. Da setter rydde og vaskedilla inn for alvor! ;-)

Skrevet

Jeg personlig mener dette er individuelt.. Jeg har ikke merket til at energien har kommet tilbake:p

Jeg er halvveis, og er mer trøtt enn noensinne. Jeg er kjempelykkelig, og føler jeg stråler hver dag med magen min, men trettheten kommer snikende hele tiden. Derfor er det ikke annet å gjøre enn å bare sove og slappe av :)

Men jeg tror nok at det kommer seg etterhvert :)

Skrevet

Med førstemann så kom energien i uke 10, og jeg fikk hele tiden høre at jeg så fresh og opplagt ut! (fikk da gutt) Hadde ingen plager. Men nå.... Nå starter jeg på uke 15 i morgen, og jeg er kvalm enda (går på medisin for å få i meg mat), håret er dritt, og alt er dritt og orker ingenting... Så jeg hååååper at energien kommer snaart:)

Nå skal det sies at jeg har to i magen, og jeg er litt nervøs for at den energien ikke kommer i det hele tatt...

Skrevet

Jeg er 22 uker på vei og har dessverre fortsatt NULL energi. Konstant trøtt og i svime når jeg ikke får hvilt meg. Trudde dette skulle gå over 1 trimester, men så heldig var jeg ikke.

Skrevet

Åh... Dette var ikke god lesning....

Er 12 uker og er megatrøtt.... Hadde håpet det skulle gå over nå. Men skjønner at det kan drøye..... ;-)

Skrevet

Faen.. Jeg er 13 uker og hadde også håpet at dette var i ferd med å gå over, selvom det ikke føles sånn..

Det er jo veldig individuelt som sagt, men det er nesten litt "godt" å se at det ikke bare er meg.. Hodepine og svimmel..Og dødslykkelig<3

Skrevet

Må desverre meddele at jeg er 22+6 og venter enda på den der energien som de snakker om...så vi får se når den kommer ;)

Skrevet

Energien min har ikke kommet tilbake iallefall:/ er 26+5 i dag. mye svimmel ennå,trøtt,småuggen og bekkenløsning.

Men i de 2 andre svangerskapene mine hadde jeg topp energi etter 1 trimester:D kunn bekkenløsning.

Skrevet

Uke 17/18 tror jeg det var. Jeg tåler fortsatt mindre enn før jeg ble gravid. Får fort hodepine og kvalme og sånn om jeg stresser for mye, sover for lite etc. Men en merkbar forskjell i energi rett etter jul for meg.

Føler jeg har sovet og spydd i litt over 3 mnd. og nå lever jeg ca normalt...

Skrevet

Jeg er 26+1, og her har det ikke vært mye energi å snakke om helt siden jeg ble gravid, det har bare blitt mindre og mindre av den. Men sjekk hos legen om dere har lave B12-verdier (blodprøve), det hadde nemlig jeg. Mange får mer energi av å få B12-verdiene opp på normalnivå, selv om det ikke gjaldt for meg... :(

Men jeg syns i hvert fall det hjelper litt å få gått meg en tur midt på dagen, det å få litt bevegelse og lys (om ikke alltid sol...) virker oppkvikkende det også. Vi får gjøre det vi orker.

Skrevet

oj... er det ingen med energi her inne???

I mitt 1. svangerskap kom energien tilbake rundt uke 14 - 15, men denne gangen føles alt så mye anderledes.... Jeg er ikke slik som første gang - kansje siden det er 10 år siden sist :-D

Denne gangen er jeg faktisk helt tappet for energi, virkelig tappet , så alt som jeg må gjøre er en liten kamp med meg selv og kroppen min... Så jeg har funnet ut at det beste jeg kan gjøre er å prøve å la ting flyte og ta det igjen når/hvis energien kommer tilbake.... hmmmm

Det kan visst ta tid.....

Skrevet

Ikke alle som får det tror jeg! Har en liten på 1 år som ikke er glad i å sove om nettene + jeg sliter med bekkenløsningssmerter, så er trøtt og sliten stort sett hele tiden.

Men det gjør ikke noe, det er mange gleder hver dag!

Nå er det bare å telle ned til ordinær UL så jeg får se lille gullet i magen og at han/hun er frisk!

Skrevet

energi?? hvilken energi?? :)

jeg slet med kvalme til uke 16/17.

og jeg er nå 26 + 6 og har fortsatt null energi.. noen dager er jo bedre enn andre.. men trenger fortsatt masse søvn.. og blir fort sliten, og får fort vondt i hode.. .. men, jeg skal ikke klage.. jeg er sjeleglad for at jeg er gravid.. og går mer enn gjerne sliten i 3 måneder til.. regner med at man blir ikke mindre sliten etter at babyen er født.. :)

Skrevet

Det går i bølger med energien, har behov for et avbrekk midt på dagen, men det lar seg ikke gjøre på jobben:-o

Likevel passer jeg på å knase råkost rett som det er og det piffer meg litt opp:-)

Skrevet

sist kom energien i uke 13ish, nå merker jeg ikkeno til den enda (i uke 21)

Skrevet

He he! Energien, ja.... Hvor er den??

Er trøtt som ei strømpe konstant og sliter innmari med å holde meg våken, spesielt på jobb. Rundt kl. 14 går all piffen og poffen ut av meg, enda jeg har flere timers arbeidsdag igjen. På eksakt samme tid, hver dag. Det slår aldri feil! Må ha fyrstikker for å holde øyelokkene oppe, omtrent, og har gått til det dramatiske skrittet å drikke 1 kopp kaffe for å overhodet holde meg våken. Og jeg er vanligvis IKKE en kaffedrikkende person. Men det hjelper! Ellers hadde jeg segnet momentant over arbeidsbordet og ligget der og snorket som en flodhest, er jeg stygt redd for.... :-)

Er 14+5.

Skrevet

Sliter akkurat med det samme selv - er snart 15 uker og bare venter til jeg får tilbake energien og at jeg skal få "Graviditetsgløden" . Men nok en gang sovnet jeg på sofaen, og er helt borte vekk i flere timer, så kommer kvalmen snikene på kvelden.

En liten glede - det er over en uke siden jeg var kvalm på dagen, så jeg håper at i hverfall den er på retur.

Litt rart egentlig - er det virkelig ingen som har fått tilbake energien etter 1 trimester? Eller er de bare vi som ha plager som skriver her inne på Barnimagen.com?

Skrevet

Min er myyye bedre nå enn den har vært 18+6.. Men fremdeles gjesper jeg hele dagen, og er trøtt. Gidder nesten ikke lage middag:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...