Gå til innhold

Litt strikkehjelp!

Anbefalte innlegg

Har funnet en oppskrift på hals til barn som skal strikkes i dobbelt garn. Pinne 7, med garn som passer til pinne 4. Strikkefastheten er ikke oppgitt.

Men hvis jeg strikker med garn som passer til pinne 7 med enkelt garn - blir det veldig stor forskjell da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142852093-litt-strikkehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg kan dessverre ikke svare deg på dette spørsmålet, men inne på "Bli gravid" debatten har vi en tråd om strikking, så kanskje du kan spørre der inne hvis du ikke har funnet ut av det enda. Er noen veldig flinke strikke-jenter der inne :)

• 3 uker senere...

Hei,

jeg tror det skal gå fint. Noen ganger så bruker en jo så tykke pinner for å få plagget løst strikket. Men når garnet som står i oppskriften er beregnet på pinnenr 4 så tror jeg at det vil bli nokså fast også med pinnenr 7 dobbelt, på samme måten som garn beregnet for denne pinnestørrelsen. Er vel litt vanskelig å strikke en prøvelapp om du ikke vet noe om strikkefastheten? Da må du vel strikke to prøvelapper, en med enkelt tykt garn og en med dobbelt garn? Om du er usikker så er det kanskje enklere om du sammenligner tykkelsene i en garnbutikk? I de aller fleste garnbutikker er betjeningen dessuten veldig flink på slike vurderinger, så spør!

Fortell hvordan det går da! Lykke til!

Jeg tok sjansen og strikket i vei! Det gikk så fort at jeg endte opp med å strikke en til i garnet som var oppgitt i oppskriften. De ble omtrent like i størrelsen. Det eneste jeg lurer på nå er om den vil passe Vesla til høsten:) Den er for stor nå i hvertfall, men så er hun bare 6 måneder også:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...