Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Vi har et rekkehus på totalt 136 kvm som består av tre etasjer. I øverste etasje har vi tre soverom og et bad. Et litt større soverom som jeg og mannen deler. Samt to mindre soverom. Kanskje på rundt 8 kvm hver? I første etasjen er det kjøkken, stue og gang. I underetasjen er det stort bad, gang, bod og en stor kjellerstue. Vi har to barn på 2 og 5 år og venter nr. 3 i år. Når folk får høre at vi venter en til, spør (nesten) alle om vi skal flytte, for vi har vel ikke nok soverom nå osv. osv. Jeg blir litt matt!! Jeg synes vi har stor nok plass!! Jeg er vokst opp i en 70 kvm stor leilighet med to soverom, og vi var tre barn og to voksne!! Ja, jeg savnet veldig litt privatliv!!! Men jeg føler også at barna har mulighet til litt privatliv der vi bor nå! To av barna må etter hvert dele rom, men vi har jo kjellerstua som kan brukes om noen vil trekke seg litt tilbake!!! Er det sånn i dag at alle barn MÅ ha egne soverom???? Vi bor i Bærum, og hvis vi skal ha større hus her må vi jo betale mer også, noe vi ikke har råd til...... Synes dere vi har for lite hus? Er bare litt nysgjerrig på hva folk mener... :-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Nei, det der burde jo gå helt fint! Unger lider ingen nød om de må dele rom. Jeg delte rom med lillesøstra mi til jeg var 14, og det gikk for det meste greit.Her i Norge har vi blitt noen kvadratmetersnobber...
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Så lenge barna er små er det jo greit å dele rom, men når de blir større og får behov for privatliv synes jeg de skal få det. 8 kvm er jo uansett alt for lite til to senger, to skrivepulter, klesskap mm, da bør vel de to barna som må dele rom overta det store,og dere ta et av de små? Men dere har jo sikkert mulighet til å gjøre noe av kjelleretasjen om til et ekstra soverom på sikt?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Herlighet til mas det er på deg om ditt og datt ang problemer med dette 3 barnet deres....legger ut i det vide og det breie. blir helt matt jeg.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 ??? Unnskyld??? Mas på meg om ditt og datt vedr. problemer med dette 3. barnet?? Blander du meg med en annen nå???? Kan ikke huske å ha lagt ut noen innlegg om det tredje barnet tidligere??? Er det bare meg på hele Dib som venter barn nr. 3???? HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Er det helt tomt i toppetasjen din eller 09:13?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Det er jo smak og behag det? Personlig hadde jeg ikke klart det, men hvis det passer dere, så er det vel ikke noe problem...?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #8 Skrevet 31. januar 2011 Nei, det synes jeg absolutt ikke er for lite. For det første så sover den lille inne hos dere en stund til. Og etterhvert kan jo de to minste dele rom, så den største kan ha eget. Evt kan jo dere foreldre flytte på et av de minste, så kan de som deler få det største:-) Ingen hast med å flytte før nr 2 begynner på skole iallefall. Jeg hadde aldri orket å flytte hvis jeg bodde på 134 kvm. Hadde vi hatt et ekstra soverom i leiligheten vår, hadde vi aldri flyttet. Vi har en 3-roms på 85, og venter nr 3 til sommeren. Men nå hadde vi bestemt oss for å flytte før jeg ble gravid. Og det gjør vi 3 mnd etter at babyen er kommet:-)
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 dere har jo iallefall god nok plass for noen år fremover. Kan jo sikkert få råd til noe større senere en gang i livet! Egentlig er det bare mat og kjærlighet vi trenger for å leve.....
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Nei synest ikke deere har for liten plass. Der det er hjerterom er det husrom Ingen problem for unger å dele rom, og iallefall ikke når dere har en kjellerstue dere kan bruke om noen vil være i fred, har besøk og sånt. Vi har stort hus med 8 soverom, alikevell så vil ungene helst sove på samme rom. Det gir trygghet. Forstår de godt jeg. Jeg liker ikke å sove alene hehe. Vi har 5 barn da, to og to deler rom og minste ligger på vårt enda (baby.) Og om rommene er små, så finnes det jo køyseng, og de MÅ ikke ha vær sin skrivepult. Ungene våre gjør alltid leksene på kjøkkenet uansett. Og må man ha alt på soverommene? Man kan jo lage en felles lang skrivepult i kjellerstuen f.eks, til hobby og tegning og slikt. Det er bare kreativiteten som setter grenser. Når folk spørr om dere skal flytte, får du bare svare: nei er du gal, her trives vi så godt at her vil vi bli Lykke til med baby i magen
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #11 Skrevet 31. januar 2011 Ikke for lite for tre barn, men når barna begynner å bli tenåringer syns jeg de bør få hvert sitt rom.. Men det er jo mange år til enda!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #12 Skrevet 31. januar 2011 Hvis jeg hadde vært dere hadde jeg nok flyttet foreldreparet på et av de mindre soverommene, og latt alle tre barna sove på det andre lille og hatt det store som lekerom, evetuelt latt 5 åringen hatt det minste, og latt de to yngste dele det største. Jeg skjønner ikke hvorfor mor og far trenger så stort soverom, når de fleste jeg kjenner sover og har sex i senga, og ellers ikke bruker rommet noe videre..
Dunder Skrevet 31. januar 2011 #13 Skrevet 31. januar 2011 Jeg synes 136 kvadrat er kjempemye. Vi har to barn og bor på 61 kvadrat. Nå ønsker vi å flytte da, men regner med det blir 90-100 kvadrat på oss. Vi har jo bare 2 barn, og vi har som mål at de skal ha vært sitt rom. Men hvis vi noengang får en til kan jeg aldri tenke meg at vi kommer til å satse på det. Da må vi jo ha 4 soverom! Det er veldig mye, synes jeg. I allefall hvis man bor i en by eler på det sentrale østlandet. Dette med så stor plass er et veldig amerikasnk fenomen. Og vi nordmenn er som kjent veldig amerikaniserte. Det er få land i verden hvor det er vanlig å bo i boliger med 4-5 soverom (dersom man bor i sentrale strøk).
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #14 Skrevet 31. januar 2011 Hvorfor skal de det når de har kjellerstue? Passer vell fint som lekerom det? Og får man en dobeltseng inn på ett rom på 8 kvadrat?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #15 Skrevet 31. januar 2011 VI har 2 barn og 146 KVM stort rekkehus. Kunne fint fått 1 barn til da vi har 4 soverom. MEN synes huset vårt hadde vært for lite til 3 tenåringsbarn, for da krever de mer plass og vil ha med venner hjem. Men dere kan jo fint bo der med 3 barn til de blir større!!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #16 Skrevet 31. januar 2011 nei det syns jeg ikke er for lite, selv har vi en leilighet på 130 kvm med to soverom og snart 4 barn. blir nok noe større etterhvert men ikke før dem blir litt større..!
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #17 Skrevet 31. januar 2011 Ja, det syns jeg. For meg er det utenkelig at ikke ungene skal få hvert sitt rom.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #18 Skrevet 31. januar 2011 Hvorfor er det utenkelig for deg? Jeg er ikke HI altså, bare nyskjerrig
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #19 Skrevet 31. januar 2011 Klart du får, en dobbeltseng tar under fire kvadrat.. Blir litt trangt om man må ha klesskap på rommet, men hva skal man med så mye plass egentlig?
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #20 Skrevet 31. januar 2011 Kjenner noen som bor med to barn på 48 kvm og er strålende fornøyd med det (de har råd til å skaffe seg større om de vil).
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #21 Skrevet 31. januar 2011 Takk for svar, alle sammen! Forstår det er veldig delte meninger om dette... :-) HI
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #22 Skrevet 31. januar 2011 Du og mannen legger dere med tid og stunder i kjellerstuen med det store badet. Lar dere ungene få hvert sitt soverom på lemmen. Dere har plenty med plass. Egne soverom for barn er helt overvurdert, unger liker stortsett å dele rom. Jeg og søstra mi hadde valget om å dele eller sove sammen, vi delte rom og var fornøyd med det. Ungene våre har fått velge om de vil dele eller ha hvert sitt rom, og de ville dele. Når de blir større og ikke vil dele, da kan dere som sagt flytte i kjellerstua og ungene bo oppe. Når ungene har blitt så store ønsker der kasnkje å flytte. Da er nok livssituasjonen en helt annen og økonomien også. Dere har plenty med plass.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2011 #23 Skrevet 31. januar 2011 Spørs jo på fassongen på rommene det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå