♥bebi♥ Skrevet 31. januar 2011 #1 Skrevet 31. januar 2011 Jeg er 13+3 og jobber som barnehageassistent. De to siste ukene har vært ganske slitsomme, jeg føler jeg liksom har pressa meg selv igjennom. I går begynte jeg å bli uvel og svimmel og måtte bare sette meg ned midt i matlaginga.. Jeg klager aldri, og nå har jeg blitt et klagemonster! Våkner i dag med hodepine, litt uvel i kroppen generellt og konkluderer med at, "ok, jeg ringer jobben og sier jeg blir hjemme".. Jeg blir da møtt med dette: "Ja han andre på avdelinga di er også sjuk, også er det tilvenning i dag.. så hvis du bare har vondt i hue, ta deg et par paracet, så kommer du etterpå!" Jeg bare:ja, selvfølgelig skal jeg komme om jeg føler meg bedre.. Greia er at jeg faen ikke hadde ringt om jeg hadde følt meg i god nok form til å klare å gjøre jobben min! Jeg er så sliten i kroppen min nå at jeg bare blir sur av å tenke på jobben.. Jeg trives jo så godt der egentlig! Er det bare jeg som er sliten i kroppen allerede? Leser om barnehagefolk som jobber til de føder omtrent, jeg skjønner det ikke..
mammaTkajaÅthea Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Go måren... Jeg jobber i b.hagen. Venter min tredeje beibi nå. Er nå 16 uker på vei. Syns det går greit, men kjenner jeg er en tanke sliten i og med jeg nettop ble alenemamma også... Veldig uheldi situasjon å bli d i da... Med begge di andre graviditetene gikk jeg 100% helt til jeg skulle ut i permisjon... Var ikke borte en eneste dag.... Rådet er egentli bare å ta en dag av gangen, og ukene går så fort at plutseli er det helg ijen, og da tenker jeg at d gikk jo greit denne uka også.Da starter jeg mandagen og tenker at vi prøver i dag også åsså finner jeg ut at det gikk jo den dagen også, åsså neste dag... Men ta hensyn til kroppen.. Jeg er kjempeglad for at det er somme rnår magen blir stooor, for da dslipper vi å ta på dresser og alt det som hører vinteren til . Ganske tungt.. Lykke til...
♥bebi♥ Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2011 Huff da, det var en litt kjedelig situasjon.. Dette er mitt andre svangerskap og jeg kan ikke huske at det var sånn sist.. Da gikk jeg på skole,da.. Det er vel sånn jeg har tenkt, ta en dag av gangen. Må si jeg blei litt paff av den telefonsamtalen, jeg er ikke ofte borte fra jobb for å si det sånn! Jeg syns det er vanskelig å ta hensyn til kroppen når jeg er på jobb. Vi har bare småbarn og løft osv er ikke til å unngå, jeg kjenner det godt i ryggen også. Æsj nå er jeg skikkelig suttrehøne.. Ja, det er virkelig en fordel å slippe all den påkledninga med megamage, hehe. Lykke til til deg også, til tross for situasjonen din..
trippel til quattro Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 hei;-) Jeg jobber også i barnehage, og jeg synes egentlig at det går greit:-) Jeg er også endel plaget med hodepine og kvalme, åsså er jeg forferdelig kvalm i perioder, men de har vært så forståelsesfulle:-) Jeg synes du skal ta en snakk med sjefen din, å si at du sliter og at de dagene du ikke makter å stille på jobb, så må de ha forståelse for dette. Du skal nå faktisk ha overskudd utenom jobb også:-) Hvis det ikke blir bedre så snakker du med legen din eller jordmor:-) Lykke til:-)
trippel til quattro Skrevet 31. januar 2011 #5 Skrevet 31. januar 2011 trøtt i perioder skulle det stå:-) sånn går det når mann blir ivrig:-D
Krystallen Skrevet 31. januar 2011 #6 Skrevet 31. januar 2011 Jeg jobber også i barnehage og merker at det blir for mye for kroppen min. Kom meg ikke på jobb idag heller for jeg får ikke sove om nettene, våkner hver gang jeg må snu meg. Også sliter jeg veldig med bekken og ryggplager. Skal til legen for å be om sykemelding, bare for en liten stund. Er forresten 22 uker på vei. Man må faktisk bare ta hensyn til kroppen, alle er ulike. Noen er heldige som slipper unna med plager, mens andre har haugevis av plager. Ta dette opp med sjefen din og legen så får dere finne en ordning på dette. Du kan ikke slite deg helt ut.
fox`y Skrevet 31. januar 2011 #7 Skrevet 31. januar 2011 Jeg jobber også i barnehage, men ble 100% sm før jul nå pga bekkenet,svimmelhet,lavt blodtrykk mm. Jeg har konstant dårlig samvittigehet,noe som sliter meg også ut. Men når både jordmor,fysio og lege sier jeg må roe meg betraktelig ned så må jeg begynne å ta di på alvor. jeg er egentlig en urolig person,sitter sjelden i ro så dette er helt nytt for meg. men har 2 gutter på 3 og 5 år også å ta meg av. Syns d var en stygg reaksjon du fikk fra jobben din, de har ikke lov å behandle ansatte slik. Jeg sjønner frustrasjonen vist d er mange syke, men uansett skal man jo ikke reagere slik når noen blir syk. man må bare gjøre d beste utav d, de som er igjen på jobb. husk å lytt til kroppen din å ta vare på deg selv også. jeg gjorde ikke d i starten. nå er jeg 26+5 å har ennå ikke klart å stress ned å d stresser ungen også. Lykke til iallefall:) ville tatt d opp med leder jeg.
♥bebi♥ Skrevet 31. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2011 Tusen takk folkens! Jeg fikk time hos legen på fredag, får høre hva hu sier.. Blir fort andpusten, noe jeg ikke helt digger... Ja, litt feil reaksjon spør du meg. Ikke gi den som ringer dårlig samvittighet! Er det mulig!!? Huff, jaja.. Stå på alle dere tøffe, gravide barnehagetanter! Føler meg som en nittiårring og dere er så spreke!
G85 Skrevet 31. januar 2011 #9 Skrevet 31. januar 2011 Hei.. Jeg er 14+6 i dag.. jeg jobber fullt i barnehage og går førskolelærerutdanning på deltid ved siden av. Og må si at jeg syns d her et helvette å gå på jobb til tider ! jeg er trøtt, sliten å kvalm i d hele tatt før jeg har tatt i en eneste unge på jobb. Så det er tiltak å gå på jobb til tider. Så du er ikke alene. Når jeg kommer hjem om dagene skulle jeg helst ha gjort skolearbeid, men jeg sovner og sover nesten til neste arbeidsdag..Så d blir skippertak i helgene på meg. er mitt første svangerskap å har "heldigvis" ingen andre barn jeg må ha overskudd til. Bortsett fra to hunder som kanskje får litt lite trim for tida.. samboer er kjempe støtte da.. Jeg skal nå gjøre ferdi en praksisperiode, biter tenna sammen. så skal jeg til legen å spørre om gradert sykmelding om formen ikke er noe bedre. Jeg tenker først å fremst på meg selv nå, i på jobb.. Jobben kommer absolutt i siste rekke nå. Satser på at de er sant som de sier, at formen blir bedre.. :/
Vårlillespire mai 2011<3 Skrevet 31. januar 2011 #10 Skrevet 31. januar 2011 Uansett så er det viktig at du gjør det som er rett for deg! Forferdelig trist at det skal være sånn blant mange sjefer, å når man ringer skal det ikke bli brukt mot seg at noen andre er syk. Er selv assistent, men det er for barn med spesielle behov i 1-2 klasse. Kan være en utfordring, men heldigvis har jeg en fantastisk sjef. Å det har så mye å si! Jeg håper din sjef også kansje kan starte å tenke litt annerledes og at du får ett fint og minneverdig svangerskap, fylt med glede og gode arbeidskollegaer/familie etc rundt deg <3 Lykke til.
Strandloppa og lillebror Skrevet 1. februar 2011 #11 Skrevet 1. februar 2011 Jobber ikke i barnehage selv, men har flere venninner som gjør det. Virker som om slike sjefer ofte befinner seg i barnehager. Det er en skam! Jeg tenker sånn, at hvis takka for at du står på, og er en av de som sjeledt er borte fra jobb, er en sånn kommentar de få gangene du ringer og sier at du ikke orker å komme veldig ødeleggende for arbeidsplassen. Det fører jo til at du ikke føler deg verdsatt. Og at du ikke får noe igjen for at du står på. Jeg ville tatt dette opp med den som ga deg denne kommentaren neste gang du møter henne på jobb. Be om å få prate med henne i enerom. Si at du føler at du står på så godt du kan. At du gjør en god innsats for denne arbeidsplassen, men at neste gang du ringer for å si at du er syk, så forventer du at det blir respektert og tatt på alvor. Man er aldri uerstattelig på en arbeidsplass. Det er leder som er ansvarlig for å sette inn i vikar. Blir ikke dette gjort, og det går utover andre, er det faktisk ikke ditt problem. Hun får ekstra betalt for å ha personalansvar, det gjør ikke du. Altså er det hennes jobb at alle ansatte føler seg godt ivaretatt på arbeidsplassen. Ikke din! Å være gravid er en utakknemlig jobb, for det syns ikke hvilken stor jobb man faktisk gjør. Man blir sliten og pumpa for krefter uten at man tilsynelatende gjør noe. Kanskje 50% sykemelding for en liten periode hadde vært tingen for deg? Neste gang du ikke orker å dra på jobb, så si bare at du er syk. Eller ikke i form. Noe mer trenger de faktisk ikke å vite.
♥bebi♥ Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. februar 2011 Jeg veit det.. Jeg finner meg som regel ikke i sånne kommentarer og har ingen problemer med å snakke for meg, jeg blei bare så overraska.. Litt fordi hun bagatelliserer "smerten" min på en måte.. Jeg er ikke i form i dag heller og jeg kommer til å være sur hele dagen på jobb.. Jeg bare veit at det blir sånn.. Alt er ekkelt og jeg har fortsatt hodepine.. 50%sykemelding hadde absolutt vært noe for meg. G85, jeg har virkelig ingenting å klage på i forhold til deg, jeg hadde virkelig dævva.. haha.. Jeg har en på fire fra før av, og jeg ønsker å bruke den tiden jeg ikke er på jobb, til henne.. Mens sist jeg hadde samtale med sjefen min, fikk hun det til å virke som at jeg burde sove masse når jeg er hjemme, slik at jeg kan være hundre prosent i farta på jobb.. Jeg vil da ikke bruke den lille tia jeg har med dattra mi på å sove vel?? Herregud... Hun trives ikke i barnehagen heller så det er jo også noe som henger over meg, stakar liten:( Nei, jeg får komme meg på jobb.. Snart helg nå Takker igjen for gode ord fra dere, jenter<3
Maia&Mathias <3 Skrevet 1. februar 2011 #13 Skrevet 1. februar 2011 Hei! Jeg jobber som ped leder og har ansvaret for 11 2-åringer. Før jul ble jeg sm 100% til over nyttår pga at jeg var utrolig sliten, både av jobb og pga mye sykdom i nærmeste familie (svigerfar er veldig syk med kreft og fikk beskjed at min stefar bare har noen få mnd igjen pga aggresiv krefttype). Har også ei veldig krevende barnegruppe med mye utaggeringsproblematikk. Etter nyttår gikk jg over til gradert sm 40% og har fri tirsdager og onsdager. Synes det er helt fantastisk og kommer ikke til å jobbe 100% resten av svangerskapet. Har også begynt å kjenne til bekkenløsninga så fokuserer mye på å ikke løfte så mye og bruke hjelpemidler i påkledningssituasjoner og ved bleieskift. Har en gutt på snart 2 år hjemme så vil være mest mulig frisk fram til babyen kommer. Er 15 uker idag så lenge igjen! Synes den tilbakemeldinga du fikk av sjefen din var ganske drøy men på en måte skjønner jeg frustrasjonen hennes - selv om det absolutt IKKE er akseptabelt å si sånn til en medarbeider. Har dere lov å ta inn vikarer? Er veldig kjedelig når to medarbeiere er syke på samme avdeling, spesielt når en har tilvenning til et barn. Mange barnehager som ikke har lov å ta inn vikarer pga budsjettet men får håpe dere får tatt inn noen for å gi deg litt avlastning. Håper du får ordna deg sm hos legen til fredag. Er kjipt å gå på jobb når en ikke føler seg tipp topp og barna har en utrolig evne til å skjønne hvem de skal terge når en ikke føler seg bra... ;P Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå