Evigheten Skrevet 31. januar 2011 #26 Skrevet 31. januar 2011 Enig med deg, Alicia. Når man svarer på et innlegg fra en desperat mor her inne (og ikke bare her inne, men i "det virkelige liv" også), så synes jeg man bør tenke over om man svarer for å hjelpe, eller bare har behov for å uttrykke sin mening. Om det er det siste, kan man kanskje heller la være å svare? Jeg selv slet veldig med å slutte å røyke da jeg ble gravid, og sinte utbrudd fra folk som fortalte hvor dum jeg var som ville drepe barnet (gah...) osv...vel, det var ikke deres fortjeneste at jeg klarte å slutte! vintermor til 2: Som flere har sagt; Du vet selv at du har gjort noe dumt, og forhåpentligvis gjør du det aldri igjen! Selv har jeg hatt perioder hvor baby ikke vil legge seg om kvelden. Kvelder der ingenting funker. Noen ganger har jeg hatt lyst til å sette ungen ut på trappa så pappa'n kan ta ho inn når han kommer hjem. I stedet for å faktisk sette ho ut på trappa, har jeg "gitt opp". Ho får være oppe til ho sovner på sofaen eller fanget. Putt babyen i et sjal og bare ha den på deg, uansett om han sovner eller ikke! Snakk med en lege/psykolog og få den hjelpen du trenger! Lykke til! Dette ordner seg
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #27 Skrevet 31. januar 2011 Du er sikkert ingen dårlig mor, men å drikke alkohol for å amme slik at babyen skal sove er drøyt! Mulig at du er sliten, trøtt og lei, men ærlig talt! Du får heller be noen om hjelp for det du gjør nå er ikke bra.
celinesbaby Skrevet 31. januar 2011 #28 Skrevet 31. januar 2011 godt ä se det er fler som ser hvor galt dette er. dette har ingenting ä gjöre med meg, at jeg er bedreviter eller noe slikt, jeg er derimot den förste til ä snakke opp for de som blir dömt her inne när det kommer til amming, väre borte fra baby e.l, sä jeg er den siste som er bedreviter. uansett, kall meg hva dere vil ,jeg forsvarer ikke slike forferdelige handlinger mot en uskyldig baby pä 2 mnd, og det er mitt ansvar ä snakke opp mot slikt. jeg kan gjerne fä 100 slike meldinge rher inne ,det eneste som betyr noe for meg er den lille uskyldige babyen som ikke har noen stemme, sä jeg snakker opp for han/hun som ikke kan snakke selv. det er skremmende ä se at sä mange forsvarer dette. at dere virkelig er sä naive og tror at babyen ikke blir sterkt pävirket og tar skade av ä bli ammet av en mor som nettopp har drukke sterk sprit. altsä ,tror dere ikke det er en grunn for at helsedirektoratet anbefaler ä vente 3 timer for hver alkoholenhet. tror dere virkelig en liten baby uten utviklede systemer klarer bryte ned sä sterk sprit.det skremmer meg virkelig ä se. dette er helt klart en sak for barnevernet. när en mor begär en slik handling som ä sjenke sitt eget barn via morsmelk for ä fä baby beruset sä den sovner med vilje ved tre anledninger. jeg sier fra fordi jeg er dypt bekymret for at det kan gä riktig galt med denne babyen ,at den blir sterkt beruset, havner i dyp sövn og aldri väkner opp igjen ,eller at den kommer til ä lide av varige men. derfor sier jeg fra, det er mitt ansvar. jeg har forövrig rapportert dette til forumet sä griper forhäpentligvis noen inn. jeg bry meg INGENTING om hva noen av dere synes om meg, dette har ingenting med meg ä gjöre, bare at man mä gripe inn og beskytte smä babyer som har havnet hos en mor som utöv.er sä sterk grad av omsorgssvikt. hvem skal snakke for babyen ellers.sä at sä mange her virkelig forsvarer og viser sympati for dette.dette er ingen feil ,dette er bevisst og med overlegg ved 3 anledninger. jeg er ikke interessert i ä diskutere dette noe mer, jeg har snakket opp, gjort det eneste riktige, sä häper jeg for guds skyld at noen tar tak i disse forhold för det er for sent.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 31. januar 2011 #29 Skrevet 31. januar 2011 Jeg er ingen perfekt mamma, men synes likevel at valget som ble tatt er over all fornuft. Det må være en veldig, veldig frustrert mamma som tar et slikt valg!! Håper du aldri tar det valget igjen... MEN! Det er vel ikke nødvednig å tråkke på noen som så åpenbart ligger allerede?! Håper noen av rådene du har fått her har hjulpet, og at fastlegen/ helsestasjonen kan hjelpe deg med å finne løsninger som kan gjøre situasjonen din lettere!
celinesbaby Skrevet 31. januar 2011 #30 Skrevet 31. januar 2011 samme her, tärer i öynene fikk jeg ogsä. og folk her omtaler dette grove bruddet for "en glipp". hvorfor tror dere denne moren skriver her, som i overskriften sier "er det bar ejeg her inne som er en därlig mor"?hun söker jo bare andre som forsvarer henne og letter hennes samvittighet, finne noen som gjör like ille ting selv mot sitt barn, eller i det hele tatt forsvarer det. sä nei, jeg synes det faktum at man gär ut med noe sänt pä et forum er helt dypt sjokkerende og rystende, og at hun fär sympati og stötte for det er utrolig, og alt annet enn forstäelig. det er virkelig skremmende dette, og at sä mange forsvarer slike handlinger, nei vet du hva. vi er i alle fall ikke en av de sweet baby og vi stär opp mot noen som gjör sä urett mot sin egen uskyldige baby.
celinesbaby Skrevet 31. januar 2011 #31 Skrevet 31. januar 2011 man kan ikke akkurat ta sänne utsagn pä alvor, meget modent ja. men ja, helt klart et forhold for barnevernet.
Jenny_m Skrevet 31. januar 2011 #32 Skrevet 31. januar 2011 Jeg skjønner deg godt og er ikke ute etter å fortelle deg hva du gjør rett eller galt som neon andre her ... (Ikke bry deg om dem ) Ser også at du har fått en del tips og trenger sikkert ikke fler. men vil fortelle om vår sitasjon som var veldig lik. Vi slet en del med lillegutt på kveldene. Jeg fullammet men det viste seg at jeg ikke hadde nok melk på kvelden.. Prøv med litt MME etter at du har ammet!? Begynte også med malt siden MME var litt tung for lille magen. Jeg la han oppi dynen hans og snerpet den sammen på hver sin side og vugget han fram og tilbake (som en liten hengekøye) Etter som han ble større tok jeg og sambo hver vår side. Da falt han fort til ro. Nå har vi også sjekket han hos en osteopat. Viste seg at han hadde en låsning i nakken som gjorde at han får veldig vondt når han ligger på den ene siden. Kan jo være at babyen din har vondt i nakke / rygg og at dette forsterkes når baby ligger...Jeg anbefaler det virkelig.. det gjorde livene våre 100kg lettere Håper dere finner ut av det og ønsker dere masse lykke til... Og husk.. ikke bry deg om folk som er ute etter å slenge dritt !!
LittLykkelig Skrevet 31. januar 2011 #33 Skrevet 31. januar 2011 Herregud ro deg ned! Hvis du kanskje kan ta deg tid til å lese det vi skriver, så kanskje du ser at jeg igjen og igjen skriver at jeg ikke synes det er riktig å drikke! "Forsvarer det hun gjør, sympati bla bla bla". La meg spørre deg om en ting: ville det vært bedre å IKKE skrive om det på forumet? Her har man faktisk en sjanse til å trøste og berolige vedkommende, samtidig som man kan gi råd om hva hun faktisk skal gjøre. Du sitter jo bare å sier hvor galt det er. JA det er galt, men det skjønner jo hun også! Synes forresten du er en bedreviter også etter å ha lest et annet innlegg du svarte på om mm og mme. Masse store bokstaver, spørsmålstegn og utropstegn, samtidig som at du sier ting som "gi ungen mat!" osv. Så jeg står fast på det jeg. Beklager at jeg kalte deg fitte, ser at den var umoden, men synes det er direkte unødvendig å sitte å proklamere om barnevernet osv. Du kan vel heller komme med noen konstruktive råd og tilbakemeldinger i stedet for å strø salt i såret.
Jenny_m Skrevet 31. januar 2011 #34 Skrevet 31. januar 2011 Leste nå at du hadde sjekket ungen med nakke /rygg osv. !!! Sorry
MissVaiper Skrevet 31. januar 2011 #35 Skrevet 31. januar 2011 Må si meg enig med Celinesbaby her. vintermor til 2 har med viten og vilje gjordt det 3 ganger de siste 5 ukene, og ungen er 2 mnd. Det vil si at hun gjorde det første gang når babyen var 3 uker. De 6 første ukene av babyens liv tåler den ikke alkohol da levra ikke er moden nok til å klare å bryte det ned. Jeg vil jo tørre å påstå at vintermor til 2 da har hatt minst en anledning til å ta det opp på helsestasjonen at hun var sliten. Jeg har full forståelse for at man kan bli sliten av å ha en unge som er vanskelig å legge, og at det er tungt og slitsomt med mye gråt. Men jeg har ingen forståelse for å ty til alkohol til babyen. Bra at vintermor til 2 har fått time for å få hjelp, for det trenger du og ikke minst babyen din!
Kaspersen Skrevet 31. januar 2011 #36 Skrevet 31. januar 2011 Herreminhatt, før i tida dyppet folk smokken i sprit for at ungene skulle sove... Og slutt å komme trekkende med barnevernet for hver minste ting vi gjør galt, enig med Alicia. Og du som så freidig spør "hvor er familien din?", ja hva med familien? Hva vet du om hennes familiesituasjon?! Synes nesten det er mer hårreisende å lese hva alle de frekke mødrene her inne får seg til å skrive enn om en utslitt mor som tar en gal beslutning i ren desperasjon. Nei, drit i de negative kommentarene her, stol på deg selv og din egen dømmekraft men du må selv ta ansvar og søke hjelp dersom du føler du ikke mestrer hverdagen din.
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 31. januar 2011 #37 Skrevet 31. januar 2011 a og de som vil gjøre andre galne ting som å denge til ungen eller filleriste den litt er versegod!! ?? NEI; slikt kan en ikke gjøre uansett kor desperat en er!! som sagt tidligere er barseltiden en hektisk tid me mye amming og lite søvn, det gjelder for 99% av oss!! Ja og før i tida gjorde en masse rart, som ikke er lovlig nå til dags, fordi forskere har funnet ut at det er skadelig. Men fortsatt finnes det vemmelige folk som har søte små babyer de liker å ødelegge!!
bitthen Skrevet 31. januar 2011 #38 Skrevet 31. januar 2011 Ja, jeg lurte på hvor familien hennes som KUNNE AVLASTE henne var! OG "før i tiden??" Nå må du gi deg, før i tiden satt ungene på lasteplanet og foreldrene røykte inne i bilen mens barna satt løst i baksetet. Men nå lever vi faktisk i opplyste 2011. Som nevnt har jeg jobbet i barnevernet, og de hjelper mammaer som sliter og som kanskje ikke har så mye familie. Du tolker jo helt feil, det er jo ikke frekt å si meningen sin - at det er uakseptabelt uansett hvor sliten man er.
mamma til to prinsesser <3 Skrevet 31. januar 2011 #39 Skrevet 31. januar 2011 Jeg er helt enig med Celinesbaby og de andre som reagerer på dette og tenker at du må være bra sliten som gjør dette mot ditt lille uskyldige barn. Jeg er mamma til 2 på henholdsvis 6 mnd og 19 mnd så jeg vet alt om det å være en sliten mor. Men jeg ville aldri ha tatt det valget som du gjør.. Vet at man kan gjøre mange desperate ting når man er trett og sliten, men dette synes jeg tar kaken.. Alice eller hva nå du het som går ut å angriper Celinesbaby og kaller henne for fitte.. Ærlig talt.. Celinesbaby reagerte med sterke ord, men er det rart.. Man gjør bare ikke slikt..man ber om hjelp.. Og ja, dette er klart en sak for barnevernet. Sier ikke at de skal gå inn å "hente" dette barnet fra moren, men moren hær trenger desperat hjelp før noe alvorlig hender med denne babyen.. Mor kan få råd og veiledning, avlastning, noen som kan trille tur med babyen på dagtid slik at mor kan "komme" seg.. Dette er hennes barn nr 2 og man har jo gjort seg erfaringer fra første barn og vet at helsestasjonene kan hjelpe med masse, også henvisninger til ulike instanser.. Det kan jo også være at mor ikke har nok næring i melken sin slik at hun må begynne med MME... Slike råd kunne hun også ha fått hær istede for å ty til å drikke dram for så å amme barnet sitt.. Og om det skulle være så lite alkohol i melken etter 15 minutter og at ungen ikke blir ruset av det, så er det handlingen til mor som jeg reagerer på.. Hensikten hennes med å gjøre dette.. ¨Jeg reagerer på at det er så mange som på en måte aksepterer at vintermor til 2 gjør dette.. Hva er det dere tenker på.. Ja det er forferdelig tungt når man ikke får sove på natten og man har et barn til som skal opp og i barnehage, men når man begynner å tenke i de baner om å ta en dram for at ungen skal bli beruset for å sove, da burde man virkelig be om hjelp.. Synes heller ikke at man er snar å rope at dette er en barnevernsak, for det er det helt klart!! Mor trenger hjelp og det raskt før det skjer noe som vintermor til 2 kommer til å angre på.. Å ja det er mange som har det værre i hjemmet sitt en det hær med foreldre som drikker og ruser seg, men man skal ikke av den grunn se bor fra dette tilfellet.. Til slutt vil jeg si at jeg jobber i barneverntjenesten, når jeg ikke er i permisjon; og dette ville helt klart ha vært en sak der jeg bor.. Slik situasjonene beskrives hær av vintermor til 2, ville dette også blitt en akuttsak, hastesak for barneverntjenesten.. Kjære vintermor til 2.. Be om hjelp for det skjer noe som du aldri vil tilgi deg selv for.. Du trenger ikke kontakte barnevernet for å få hjelp til barnet ditt, men få hjelp.. Snakk med helsesøster o.l., få råd om hvordan du skal få barnet ditt til å sove, prøv å gi litt tynn, tynn grøt på kvelden, ett par t-skjeer slik at det blir mett og muligens sover på det, gi morsmelktillegg istede for pupp.. Og hvis du spør om hjelp fra helsestasjonen har du ingen plikt til å opplyse dem eller noen andre om at du har drukket for å få barnet til å sove.. Lykke til!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. januar 2011 #40 Skrevet 31. januar 2011 Jeg må si at jeg ser ikke helt hva som er så ekstraordinært og spesielt med at en 2 mnd gammel baby skriker litt om kvelden, og ikke sovner før kl tolv om natta? Det er da helt normalt (dessverre), men vil som regel bedre seg rundt 3 mnds alder, da vil de fleste babyer gradvis få en mer normal døgnrytme, samtidig som magen deres stabiliserer seg og gir mindre magevondt og luftproblemer. Men babyer som er under 3 mnd gamle_tåler_svært_lite_alkohol, fordi leveren deres fortsatt er umoden og ikke klarer å bryte den ned slik vi voksne gjør- så IKKE gjør dette igjen, vær så snill... Og uansett babyens alder og uansett hvor sliten man er, så gjør man jo bare ikke noe sånt no, enkelt og greit, punktum finale. Dette vet du jo egentlig selv, så kanskje unødvendig å si noe mer, og mye har jo også blitt sagt over her. Men det finnes da heldigvis MANGE andre alternativer, som er mye, mye bedre både for mor og barn, for å få ham til å sovne på kvelden! Du sier han roer seg i vogna på dagtid- hva med å trille ham i søvn også på kvelden? Her bærer jeg ofte lillesnupp i bæresjalet om kvelden, hvis ingenting annet funker, eller så bysser jeg, vugger, synger, ammer, samsover, ja you name it- whatever works, for å unngå så mye hyling og for å få mest mulig søvn for oss begge (og det å være sliten og trøtt vet jeg alt om- jeg har ikke sovet en hel natt på over 2 år pga nattevåk med mine to små..) Og har du forresten prøvd med en flaske melk på kvelden, i tilfelle han er mer sulten, og at det er derfor han gråter?
stearin Skrevet 31. januar 2011 #41 Skrevet 31. januar 2011 Vintermor, alle kan bli sliten, særlig nyfødt tiden! Og det er tungt! Jeg er en alenemor til ei lita jente, så jeg snakker av erfaring. Jeg synes også det er dumt å drikke alkohol fordi du er så frustert, men jeg kan ikke si at jeg ikke skjønner at du kan gjøre noe sånt. For om alkoholen hjelper deg til å slappe av så klarer jeg faktisk å se litt av logikken i det. Selvfølgelig er det ikke bra for babyen å få morsmelk med alkohol i, heller ikke er det bra å ha en mor som er muligens alkoholpåvirket mens du har ansvaret. Min erfaring er ihvertfall den at en baby roer seg ikke og sover ikke godt om ikke mor har det bra. Min jente kjenner humøret mitt så godt, og særlig de dagene jeg er frustrert, lei og sliten. De dagene sover hun minimalt og trenger aller mest trøst og kos. Jeg har ikke alkoholen som roer meg, men jeg teller spikre i veggen osv. Jeg kan lukke øynene mens jeg er på det mest irriterte og telle sauer i hodet. Analyserer gardinene for så å tenke på hva i huleste designeren tenkte når hn lagde de. På den måten får jeg tankene bort fra irritasjonen, frustrasjonen og at jeg er utslitt. Og da sovner jenta mi fort også, og det er nok ingen tilfeldighet da jeg har lagt henne hver kveld siden hun ble født (med unntak av bestemor som noen ganger stepper inn mens jeg er i huset). Tell skap, vinduer, dører, pærer osv. mens du holder på med babyen. Og ikke ha så høye forventninger, det hjelper på humøret. Tenk at barnet kommer til å skrike i 5 timer før det sovner, og om det da kun skriker i 4 timer vær positiv! Barnet kjenner dine følelser godt, og om du er frustrert vil det heller ikke roe seg. Det virker som en umulig oppgave, men det hjelper å tenke på noe helt annet, noe helt nøytralt som ikke skaper noe særlig med følelser i deg. Det synes jeg telling er bra til:) Jeg har forresten telt det meste som finnes å telle i soverommet, sprinkelsenga er en klassiker, for jeg husker jo aldri tallene til neste gang jeg ikke er helt på topp;) Og det gode med tellingen er at du kan gjøre det stille og med babyen i armene. Og at du ikke blir så frustrert lenger, for du blir så opptatt av tellingen. Lykke til!
Margarita -- Skrevet 31. januar 2011 #42 Skrevet 31. januar 2011 Jeg blir litt sjokkert over alle som "forsvarer"dette egentlig... Vi lever i Norge, et særdeles godt opplyst land, vi lever i 2011, og vi har MASSE instanser til å hjelpe oss! Jeg gledet meg til å ta et glass vin når jeg endelig fikk ut ungen, men leste så at mor overhodet ikke må røre alkohol de første 6 ukene, uansett om hun pumper etterpå/i forkant eller ikke, fordi babyen ikke tåler noe som helst pga lever. Selvfølgelig har jeg ikke rørt vinen jeg lengtet etter ennå. Ja det er en annen setting, for jeg vil ikke ha alkohol fordi jeg er utslitt, MEn jeg vil ALDRI gjøre noe som skade jenta mi, selv om sjansen sikkert er kjempeliten for at noe skjer. De aller fleste småbarnsmødre er utslitte en laang stund, jeg har selv fått sjokk over hvor slitsomt det er med en kolikk baby som spiser hver time døgnet rundt, og gråter tilsvarende. Jeg har lyst å hyle og skrike, og lyst til å putte i henne sovepiller og diverse, men min logiske sans, selvrespekt og omsorg for barnet gjør at jeg aldri ville funnet på å gjøre noe som bare ville gjort det bedre for meg. JA, det er tøft!!! Og ja, du er faktisk en dårlig og egoistisk mor som med overlegg doper ned ungen din for å få den til sove for å gjøre det bedre for deg selv... Og ja, dere som snakker om oppmuntring og gode ord, flott at noen tenker på moren her. Det er faktisk barnet som skal vokse opp og ha en brukbar fremtid det handler aller mest om!
celinesbaby Skrevet 1. februar 2011 #43 Skrevet 1. februar 2011 det er sä godt det er fler som stär opp mot disse forferdelige gale handlingene.jeg er ogsä dypt sjokkert over hvor mange som rettferdiggjör hennes handlinger og er opptatt av ä forsvare henne. det er inderlig godt det er noen av oss som snakker opp for denne stakkars uskyldige babyen. det er kun barnet som er viktig i denne sammenhengen og hans/hennes helse og sikkerhet, hvilket i aller höyeste grad ikke er ivaretatt. jeg har aldri hört noe verre, at en mor faktisk fär seg til ä gjöre slikt ved 3 anledninger, det er rystende.
celinesbaby Skrevet 1. februar 2011 #44 Skrevet 1. februar 2011 flott innlegg kristine. dette e ri hjöyeste grad en sak for barnevernet. det er virkelig godt noen forsvarer BARNET fremfor denne moren.
kinaputten Skrevet 1. februar 2011 #45 Skrevet 1. februar 2011 Jeg er fullstendig enig med deg celiensbaby. Ble helt sjokkert av å lese hva denne moren gjør fordi hun er sliten. Og hun sier at hun har gjort det 3 ganger, første som slo meg er at det kan godt ha skjedd flere ganger enn dette.... Blir rett og slett sinna og irritert. Flertallet av oss her inne har ikke sovet skikkelig på lang lang tid og kommer nok heller ikke til det på lenge heller. Vi setter barna først også får vi klare oss med den søvnen vi får. Sånn er det rett og slett å ha små barn! Kunne aldri i livet ha funnet på å "dope" babyen for selv å få et par timer ekstra, men det bør ikke gjøre oss som er imot denne handlingen til bedrevitere. Også enig med en annen som sier lengre opp her, at denne moren er ute etter å høre om det er noen andre her inne som også ammer og drikker for å "roe" babyen. Håper inderlig mammaen her får hjelp
LittLykkelig Skrevet 1. februar 2011 #46 Skrevet 1. februar 2011 Forstår fortsatt ikke hvordan noen av dere kan si at vi rettferdiggjør noe som helst?? Mitt poeng er at når noen skriver et sånt innlegg (som jo må være veldig vanskelig) og faktisk innrømmer sånne handlinger mot sin egen baby, ja da må man møte med konstruktive råd og hjelp i stedet for å rope ut at man aldri burde vært mor. Å si til noen at de aldri burde vært mor er noe av det verste man kan si. Tenk litt på det, tenk om du hadde fått slengt noe sånt i trynet når du motet deg opp og skrev om dine største feilgrep her inne. Ser ikke hvordan det hjelper hverken mor eller barn å halvveis foreslå at barnevernet burde ta ungen. Og nei, jeg kalte ikke alle dere som fordømmer denne handlingen for bedrevitere. Det var til en enkeltperson, lot meg provosere og skrev et stygt ord (som jeg faktisk har unnskyldt minst 3 ganger). Og hvis dere faktisk leser innleggene her så ser dere at alle skriver at hun har gjort noe galt. Det er ingen som forsvarer handlingen og sier "ja helt okei å gi barnet alkohol!". Blir helt oppgitt. Det er ikke akkurat som at overskriften inviterer til en debatt om drikking er riktig eller galt, det er vel heller en fortvilet mor som ber om hjelp. Og mulig jeg er helt på jordet, men jeg ser ikke hvordan man kan hjelpe med å påpeke hvor forferdelig hun har vært. Begynner å få dette forumet skikkelig i vranghalsen.
vbu Skrevet 1. februar 2011 #47 Skrevet 1. februar 2011 Synes mor på forskudd har et bra innlegg! Har gjort lignende ting når jeg merker at jeg stresser litt. Men jeg er litt oppgitt over hvor mange her er rett og slett dumme. Les litt om alkohol og amming før der snakker om å gi ungen dop. Det er ikke som å skjenke ungen med alkohol direkte. Nei det er ikke riktig å drikke og så amme men hvis du kan litt matte så skjønner du at det er ikke farlig i små mengder. Så det beste er å ta det med ro og ikke gjøre det igjen. Det er umulig å sette seg inn i andre situasjoner når de er trøtte og desperate. Det er faktisk folk som må få sovemedisiner til ungene sine. Er det kanskje å dope ungene også? Jeg frykter litt for vintermor akkurat nå. Håper hun er sterk nok til å takle dette tullet her. Dere vil ikke være ansvarlig for at noen gir helt opp. Lykke til vintermor! Vær sterk!
Trultemor73 Skrevet 1. februar 2011 #49 Skrevet 1. februar 2011 Vil bare si som andre her inne at det er viktig å snakke om dette. Ta det opp på helsestasjonen. De kan hjelpe deg eller kontakte et sted hvor du får hjelp. Slet med lite søvn når jeg fikk mitt første barn. Tror det må skje et eller annet i hjernen når en får lite søvn, for jeg fikk jo så masse rare tanker. Jeg ga rett og slett bort babyen til mamman min, men hun takket nei til det. Jeg mente virkelig at jeg ville gi henne bort. Mamma ler mye av dette i dag (8 år etterpå). Slet også med andre tanker og ble rett og slett litt redd meg selv. Har fått to barn etter dette og har heldigvis ikke fått de samme tankene tilbake. Så det er nok ikke bare deg som er en dårlig mor. Det fine er jo at du ser at du sliter og da er det viktig å snakke om det. Er nok mange her ute som tier om slike ting. Masse lykke til og flott som du skrev at du ikke skal ty til dram noe mer.
bitthen Skrevet 1. februar 2011 #50 Skrevet 1. februar 2011 Det er vel heller ikke det som egentlig er poenget da, vbu. Poenget er jo at det er gjort med viten og vilje for å få babyen til å sove... Sovemedisin er noe man får forseskrevet fra lege etter en samtale med legen om problemet. Det blir jo noe annet. Man har selv ansvar for eget liv og sine egne handlinger, og jeg tror vintermor er voksen nok til å kunne takle de reaksjoner som kom på dette. Det skjønte hun nok i det hun postet innlegget, det er tross alt dib det er snakk om, her blir man jo halshugget bare man hvisker "Ferber" eller sier at man jot ungen grine i 5 minutter. Hva kan man egentlig forvente av dette innlegget da? Jeg mener ikke dette gjør vintermor til noen dårlig mor, men synes det er bra at hun har fått tilbakemeldinger på at det er uakseptabelt. Jo mer man gjør slike ting jo "vanligere" blir det for en selv. Men jeg synes det er trist om hun blir så sliten, og ikke heap dette med helsesøster snarest mulig, slik at hun får den hjelp og støtte hun trenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå