Gå til innhold

EL senere enn 36 timer etter positiv EL-test?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte skjer det egentlig?

Hvis jeg går ut fra at jeg hadde EL 14 dager før mensen kom denne gangen, så var det nesten tre døgn fra positiv EL-test og til eggløsningen. Har noen av dere opplevd det samme?

Nå skal det sies at mensen kom veldig gradvis denne gangen, tok liksom to og et halvt døgn å komme i gang ... litt rart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Like før eggløsning får kvinner en økning i mengden av LH-hormonet i kroppen. Det er dette hormonet EL-testene reagerer på.

Når egget er sluppet, er det fruktbart i 24 timer, og EL-testen blir negativ igjen.

Noen får positiv EL-test kun i få timer, andre i flere dager.

Jeg personlig får positiv EL-test i 2-3 dager.

Hvor mange EL-tester tok du?

Lengden på lutealfasen (fasen mellom eggløsning og mensen) varierer også litt fra kvinne til kvinne. 14 dager er hva den er gjennomsnittlig.

De fleste har en lutealfase på 12-16 dager.

Lykke til videre

Skrevet

Jeg har vanligvis bare positiv EL-test en dag, denne gangen startet jeg en dag senere enn planlagt og fikk positivt på første testedag på syklusdag 12. Dagen etter dvs. neste morgen, sju timer senere, var testen negativ. Mener du at eggløsningen alltid allerede har skjedd når testen blir negativ igjen? Trodde det uansett gikk minst 24 timer fra positiv test til selve eggløsningen? Hvis du har rett hadde jeg ganske lang lutealfase denne gangen. Er vel det som skjer når en kommer litt oppi åra, mener jeg å ha hørt.

Hvis dette fortsetter må vi jammen skynde oss å prøve når testen slår ut, og helst før ...

Ingen som har lignende erfaringer som meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...