Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med at armene min dovner rett som det er.

Er førstegangs og vet ikke hva dette betyr, om jeg har mye vann i kroppen eller hva.

Det er verst når jeg legger meg om kveldene. Er kanskje fordi jeg legger meg i ro da. Ligger jeg med armen over hodet bare en liten stund, sovner den. Er ikke bare da heller.

Og føttene mine sovner også. Er det fordi jeg har fått mye vann i kroppen?

Er 20+3 :)

Beklager rotete innlegg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også dette problemet når jeg skal sove. Kan våkne på natta og har ingen følelse i armen...:-/ Men regner med at det er helt ufarlig. Er 20+2 selv.

Skrevet

Jeg sliter også med dette, både om natten og når jeg gjør helt vanlige aktiviteter - som å skrive på tavla (er lærer) eller rører i tomatsuppen.

Jeg skal på kontroll i dag og har dette på listen over ting jeg skal spørre om. Skal rapportere tilbake om hva legen sier.

:-)

Skrevet

Dette slet jeg med i mitt 1. svangerskap, og nå med nr 3 er det begynt allerede, jeg er bare i uke 13... Det er pga mye vann, og er ubehagelig, og tilslutt kan det bli vondt. Men tror ikke det er noe farlig... Jeg fikk ikke noe beskjed om at det var det. Ble satt igang med nr 1 fire dager før termin pga at jeg hadde så store smerter (spes om natta) og jeg hadde mistet følelsen i fingrene.

Jeg mener det kalles Carpel Tunnel Syndrom og jeg tror det er fordi vannet klemmer på nervene el noe.

Får håpe dere ikke får det så ille som jeg hadde det :) Men i mitt tilfelle vr det snakk om MYE vann, gikk opp 30 kilo, og ned 14 kilo ei uke etter fødselen, svettet som bare det ;) På en mnd eller to etter dette så hadde jeg 6 kilo igjen.

Jeg skal iallfall gjøre mitt denne gangen for å unngå så mye vann som mulig! Drikk masse vann og unngå salt mat, trim er også bra!!

Lykke til!

Skrevet

Siter også med dette! Legen sa det er karpal tunnel syndrom og blir mest sannsynlig borte etter fødselen.. Dette skyldes vann i kroppen.

Jeg tror det blir litt bedre om jeg er flink til å bevege meg, drikke vann, unngå for mye salt og hvetebakst..

Fingrene mine dovner helt bort når jeg spiser, skriver sms eller lignende..da må jeg bare slappe helt av i armene så går det over.

Om natten dovner armene bort og har litt smerter så håper virkelig ikke det blir verre...

Er 20+2

Er vel bare å holde ut :-)

Skrevet

På meg så gikk det litt tid etter fødselen før jeg fikk følelse tilbake i fingrene, måtte vel kvitte meg med alt vannet først :) Men jeg har ikke blitt helt kvitt det etter 1, graviditet. Har hatt mye lettere for å dovne i fingrene og armene ettrpå også, men langt fra sånn som da jeg gikk gravid.

Er vel derfor jeg har fått det så fort denne gangen :/

Skrevet

Siden jeg lovte å melde tilbake hva legen sa ang. dovne armer i dag:

Hun mente at det ikke var carpal tunnel syndrome hos meg siden jeg ikke har lagt på meg mye og ikke har vann i kroppen (i alle fall ikke mer enn normalt). Derfor ville hun at jeg skal ta det opp med diabetes-legen min, for det kan også være et problem knyttet til diabetesen jeg har. Men DET trenger altså ikke "folk flest" bekymre seg for.

Så det føltes i grunnen som et skritt frem og to tilbake for min del ...

Skrevet

Jeg er i mitt 3. svangerskap og har igjen fått: Karpal tunnel syndromet. Hos meg er det henden som dover/sovner da spesielt på natta.

Det som har hjulpet meg er å ha på en støttebandasje rundt håndleddene om natta. Dette forebygger at hendene dovner/sover om natta, og gir meg igjen en bedre nattesøvn ,-)

Skrevet

Tror nok det er karpel tunnel syndrom jeg må ha da.

Har lagt på meg mye. veide 58 kg før jeg ble gravid og veide 68 i går :((((

21 uker bare. Så jeg er ganske sikker på at dette er mest vann.

Kjennes iallefall sånn ut. Føler meg hoven. Hehe :)

Drikke mye vann gjør jeg, men har vel kanskje blitt masse karbohydrater og lite bevegelse i det siste. :/

Skrevet

Karpaltunnelsyndrom kan det være om en dovner i fingre/hender, men ikke armene.

Karpaltunellen Er i håndleddet - altså i karpalknoklene.

Dovner armene bort er det noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...