Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei,

vi har Nøstebarn sitt soveskinn til lille prinsessa på 1 og 1/2år, og kommer garantert til å kjøpe ett til nestemann også.

Vi kjøpte det største (96cm), og vil så absolutt anbefale det. Hun har det i sprinkelsenga si, og da må det nesten være såpass stort. Det var litt i største laget til bagvogna, men det løst vi ved å kjøpe et "rimelig" skinn fra Reflex. Dette har hun nå i vogna i barnehagen.

Synes det har vært mest praktisk å holde det fra Nøstebarn i senga, og ikke minst mer hygienisk enn å ådrive å dra det inn og ut.

Jenta vår har sovet og spist som en drøm siden hun var nyfødt, og det er langt i fra sikkert at det har noe med skinnet og gjøre - men jeg tror det:-)

Håper dette var litt nyttig....

Vil også henge meg på skryt av skinnet til nøstebarn. Vi kjøpte den midterste størrelsen og det passer i vogna (simo kombi), og dekker så og si hele sprinkelsenga også. Er kjempefornøyd, så de to nye skal få de også:)

Har faktisk brukt skinnet hver dag (han er 7 mnd nå).

Annonse

Det er så lenge siden jeg har hatt baby nå, så jeg må nu spørre.... ligger babyen rett på skinnet i vogna og senga??

Hvis dere bruker slik i vogna bruker dere vanlig dyne da og ikke slik voksipose el.

Bruker babyen dette skinnet i vogna også på sommeren??

I mitt tilfelle så har jeg ikke kjøpt pose enda. Tror vi har en liten varm gutt:) Det har vært nok med skinn og dyne. jeg hadde ham på skinnet hele sommeren også. det skal virke avkjølende også det skinnet. Jeg opplevde ikke å få svett bebis i sommer iallefall...:)

I senga ligger han rett på skinnet også med dyne over:)

Vi kjøpte den største størrelsen. Først syntes jeg det var litt stort til bagen (City Bag Emmaljunga), men fant ut at det var flott å bare brette i to. Da gikk det litt opp rundt kantene og ble fint og lunt til babyen. Nå ligger hun på det i sprinkelsenga, vi har brukt det hver dag siden hun kom hjem fra sykehuset!

Vi har det største og er veldig glad for det. Det var litt stort i vogna i starten men vi la det også oppover siden og jenta vår var veldig avhengig av å ligge med nesa mot det for å sove :). Hun brukte det tiol hun var over 3 år og snakker fortsatt om at hun vil ha det i senga si, nå er hun 5... Hun sov mye bedre enn storebror og fant roen fortere når hun la seg. Vi brukte det også under voksiposen på vinteren vi.

Velanvendte penger! :)

Jeg endte opp med å kjøpe det fra lilleprinsen.no fra Kaiser...koster 549,- + evt. frakk, er korthåret og kjempeflott!! :-)

Så på det fra Nøstebarn også, men de er visstnok like så bra og det er sikkert andre ting å bruke noen hundrelapper på. ;-)

http://www.lilleprinsen.no/product/484372/Kaiser_Medisinsk-lammeskinn-i-MERINOULL-90-100-cm-kortharet.html

Annonse

vi skal ha emmaljunga mondial som er 90 cm lang.. og da er det nok ikke noe problem å ha 96 cm lange skinnet.. :) går nok fint ann å brette det inn litt.. skal bestille det på 96 cm først.. så får vi se til vintern om vi bestiller et til da evt nytt til vogna el til senga.. greit å ha et som ligger fast i senga, og ikke drasse det andre frem og tilbake.. :)

Vi har det største nøstebarn-skinnet i sprinkelsenga til jenta på 2,5 år og det ligger oppå lakenet, ja. Har vasket det kun 3 ganger siden hun fikk det da hun ble født - har vært veldig heldig med at det ikke har blitt sølt til verken av tiss, bæsj eller oppkast.

Skinnet er selvrensende og skal ikke vaskes med mindre det blir synlig skittent. Etter vask (i maskin), børstes skinnet med en stiv børste for å få det maksimalt mykt igjen.

Lukter forresten like ille nøstebarnulltøyet. Ble ikke brukt nevneverdig det heller. Hadde et barn som svettet og ulltøyet jeg hadde kjøpt inn for store summer på nøstebarn fikk meg av og til å lure på om jeg hadde fått et lam og ikke en baby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...