Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg begynner med mme på dagen og ammer på nettene, kan jeg da miste melken? Dette er mitt andre barn og hun er så mye mer urolig enn han første var. Hun virker sulten hele tiden og vil konstant ha pupp. Hun begynner å hyyyyylskrike helt til hun får pupp, og vi har prøvd alt annet for å roe henne ned. Jeg går rundt og er usikker hele tiden om hun får nok mat... kanskje hun ikke drakk nok sist... kanskje hun bare fikk den tynne melken osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke nok melk så ble delamming fra ca 2mnd... fikk da mindre å mindre melk men hadde hele tide til et måltid om natta! Amma han på natta frem til han var 4mnd, etter det spiste han ikke på natta lenger.. hadde han gjort det hadde jeg sikkert hatt melk til det å... fikk ikke ut en dråpe på dagen, men om natta spiste/drakk (mest tørst tror jeg...) han det han trengte:)

Ei venninne av mamma amma bare på natt i flere mnd sa ho:) puppene hennes produserte 1måltid i døgnet, så ho gav det på natta;)

Så det går for noen:)

Skrevet

Hvis du bare ammer på natten vil nok produksjonen bli noe mindre enn om du ammer hele døgnet, men det går fint ann å delamme og bare amme på natten. De siste månedene jeg ammet storebror ammet jeg bare morgen og kveld. Produksjonen tilpasser seg jo etterspørselen :o) Dessuten stimulerer jo nattamming mer enn dagamming på produksjonen.

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Du kan jo evt pumpe deg et par ganger på dagtid for å opprettholde produksjonen? Det du pumper kan du enten fryse ned, eller du kan selge det til sykehuset - de er alltdi interessert i å få mm :)

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Teoretisk sett så skal jo det gå bra. Jeg ammer min kun 3 ganger hver dag nå (kl 06.30, kl 11 og ca kl 17.00) og jeg har fremdeles melk.

Skrevet

Hei. Har en sønn på 6 mnd og har i de siste 2 mnd kun ammet på natten, eller morgningen hvis han sover rundt. Har lite melk, men nok til att han blir fornøyd. Av og til får han en liten tår på ettermiddagene også hvis han er urolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...