Gå til innhold

Noen andre som har baby på 7-8 mnd som fremdeles skal BYSSES i søvn på dagen? Hvordan slutte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg liksom ikke hva jeg skal gjøre. Bysser jeg ikke klikker han i vater, så voldsomt også! Jeg GREIER rett og slett ikke se han hikste og gråte mens tårene renner uten at jeg gjør noe... Og da blir det å bysse da... Han var jo flink å sovne på dag av seg selv fra han var 4-6 mnd, men nå er han hååååpløs. Ikke at jeg trenger bysse så mye vanligvis, men jeg burde slutte. Jeg har prøvd å ta han opp og legge han igjen, men det går bare ikke. De dagene jeg har prøvd å trene på at han skal sovne av seg selv, har han ikke sovet, faktisk. Men om kvelden i senga si - da er det greit, det har det alltid vært. Det er på høy tid å slutte nå, men jeg klarer ikke se han gråte og gråte og gråte. Og nei, han slutter ikke heller, før jeg bysser.

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg henger meg på. Jeg har en som bysses/rugges i søvn dag og kveld...eneste jeg kan komme på av tips er bare å slutte (som min mor sier), og la de skrike, men det orker jeg ikke! Og han her klikker i vinkel hvis han bare blir lagt rett ned...

Tips??

Skrevet

Trøste babyen til han nesten sovner også legge han ned, da blir det nok fort skriking, men da skal du ta han opp og trøste han til han nesten sovner også legge han ned. Gjøre dette helt til han sovner. Du må ha tolmodighet de første gangene for du må sikkert gjøre det maaange ganger. Viktig at han ikke sovner mens du trøster/bysser, men sovner i vogn/seng. Og slik lærer du han å sovne/roe seg ned av seg selv. Til slutt kan du bare legge babyen ned og han gråter ikke. Men det tar tid å lære han det.

Skrevet

Jenta mi sover nå i vogna si på dagtid, og det jeg gjør da, er å rugge på vognen slik at hun slutter å skrike, roer seg ned og lukker øynene- men ikke har sovna helt enda. Da vil hun gjerne begynne å sutre igjen, men det jeg gjør da, for å forhindre at det eskalerer, er å klappe/ dunke henne rytmisk og bestemt på brystkassen mens jeg sier hysj-hysj, med EN gang hun viser tegn til å begynne å gråte. Dette virker som en slags avledning/ distraksjon, og fører ofte til at hun roer seg igjen, og gjør hun ikke det, rugger jeg pittelitt på vogna og gjentar det samme. Da vil hun til slutt sovne uten så mye skrik og skrål, og uten at hun rugges i søvn. Funker som bare juling, gjorde det med størstejenta også=)

Skrevet

Joda, gode råd dette, men... Han roer seg jo om jeg tar han opp, men fortsetter seff. når jeg legger han ned. Skulle vi holdt på til han nesten sovnet hos meg, hadde vi måtte holde på lenge, for han gir seg ikke, det som skjer er at han blir overtrøtt og da er det ikke mer soving her i gården før leggetid, med humøret deretter :( Hadde g¨ått fint for noen mnd siden, men han er så stor nå :(

Men jeg kan legge han i vogna og la han ligge der en stund om han er trøtt. Da ligger han og makker og pludrer til han blir skikkelig søvning. Så begynner grininga, men det holder ofte bare med et par runder over dørstokken så er han vekk. Men det er bare det at jeg MÅ ta de små rundene, og vil ikke det lenger.

Skrevet

Legg baby før han er overtrett.

Bruk 10 min før hver leggetid/dupp på å roe helt ned, eks amme, kose evt bysse litt, når han er søvnnig legger du han før han har sovnet helt, slik at han sovner ordentlig inn i sengen.

Gå ut av rommet å se om han sovner av seg selv- la han skrike litt før du går inn igjen. Prøv å se på klokka når han skriker for 1min virker ofte som 10.

Hvis du ikke har fått han til å sovne på en time tar du han opp å legge han en halv time tidligere til neste dupp. Så er det bare å gjenta.. De lærer det overaskende fort.

Skrevet

Hos meg hjalp det med de "soveposene" man får kjøpt på H&M og IKEA. Før det kunne ikke tulla mi sove inne dagtid. Men når kulda satt måtte vi bare. Med "soveposen" legger ho bare hode til side og sover, med smokk vel og merke. Hender selvfølgelig jeg må gi smokk et par ganger. Kan ikke lenger sparke av seg dyna og "kald". Ho ser ut til å trives med "posen", blir ikke sint. Ho lo den første gang ho prøvde den. Tulla mi er ikke perfekt sovebarn. Vi sliter selfølgelig enkelte dager. Har tidligere hatt barn som snudde døgnet, et mareritt, så jeg passer på at jeg er den som ikke gir meg. Lar ho ikke grine lenge. Men går bare inn og gir smokk og snakker trøstende. Til slutt gir ho seg. PS! Har tatt opp til 2timer. Da har jeg noen ganger bare lagt meg på gulvet så det ikke blir så mye løping. Men hvis jeg en dag "gir" meg og tar ho opp igjen. Blir neste gang 10ganger værre. Så det har jeg sluttet med. Mi er nå så stor at ho skjønner. Hvis vi gir oss nå. Så er det bestanding den som ikke la ho som tar ho opp. Da kjemper ho ikke neste gang. Noen ganger vil de bare ikke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...