Gå til innhold

Hvordan virker Lystgass?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er veldig ulikt fra person til person. Man blir litt rusa, litt lett i hodet og hvis du er heldig litt likeglad. Da kanskje du ikke bryr deg sånn om smertene. Mange syns den hjelper på å puste, konsentrere seg om pusten og dermed glemme riene litt. Jeg syns ikke det hjalp det spøtt. Ble bare surrete i hodet og klarte ikke følge med, men smertene var like jævlige. Prøvde kvitte meg med maska fordi jeg følte jeg ikke fikk puste inni den, men mannen min trodde jeg ikke klarte holde den og holdt den foran ansiktet mitt.. Skal aldri mer ha det. Men andre sier de ikke ville klart seg uten :). Du må prøve deg frem, men ha i mente at mange fortsetter puste i den selv om de ikke syns den funker. Man kan bli litt desperat i fødsel..

Det stemmer at det er veldig forskjellig dette med lystgass, det varierer fra person til person. Noen funker det veldig bra på, men for meg fungerte det ikke i det hele tatt..ikke ble jeg surrete, og ikke ble det mindre ont heller.. Du får bare prøve..er du heldig fungerer den kjempebra!:) Du kan jo også be jordmora skru opp eller ned dosen;)

• 2 uker senere...

jeg får angst og panikk av den (fikk den i forbinnelse med narkose og tannlege en gang... narkoselegen sloss jeg med og knakk masken av utstyret og drylte den tvers over rommet, alle delene fløg veggmellom. tok noen dype drag med luft og ble normal igjen og all skrekken var like fort bordte etter lystgassen)

muttern blir ekstremt trist og deppresiv av den, mens andre igjen blir hvis kjempe glad og lykkelig og ler seg i hjel nesten av den... mens noen merker ingenting...

jeg kommer til å nekte lystgass... men det er jo bare og prøve, er den ubehagelig er det bare og slå av og få litt skikkelig luft så er den fort ute av kroppen :)

Annonse

Hjalp ikke på smertene men følte jeg fikk puste bedre og konsentrerte meg om noe annet enn smertene.. Følte meg " full" innimellom og snøvlet når jeg pratet men brydde meg ikke særlig om det, hadde nok med å bare sitte der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...