Gå til innhold

blue village palma nova eller alcudia?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Vært begge plasser og favoritten er alcudia. Kjempeflott plass.

Skrevet

finnes ikke blue village i palma nova...

Palma Nova er jo nærmere Palma og alt som skjer der inne, og kanskje en smule for nære Magaluf? mens Alcudia er jo barneparadis (eller helvete... alt avhengig av øyet som ser ;-)

Skrevet

jo finnes blue village hotellkjede i palmanova også.. Har vært i alcudia og vurderer palmanova denne gang. Vi drar ikke i fellesferien så jeg bekymrer meg ikke så mye over mye unger og støy ;))

Skrevet

nei vurderte det, men så øde? ingen sandstrand?

flere med erfaringer?

Annonse

Skrevet

Vi var på alcudia i 2009, superfornøyd :-) Var 19 familiemedlemmer ilag (samboers familie), flere barn i alder 0-15 år og hadde det helt utrolig flott der :-)

I fjord var svigermor og svigersøster ei uke på samme plass og samme hotell, var masse på stranda og hadde det supert.

I år skal samme gjengen som vi reiste med sist, til samme plassen og på samme hotell, vi skal prøve noe nytt og drar på ferie sammen med min familie i år. Er ikke for å dra til samme plass år etter år.....

Så jeg vil si at det er en bra plass :-)

Skrevet

Finnes ingen Blue Village i Palma Nova, nei... Derimot finnes det en Blue Star. Jeg pleier å si til kundene mine at Blue Star er "light-versjonen" av Blue Village: veldig barnevennlig, men ikke alle av de samme aktivitetene som på et Blue Village..

Når det er sagt så er Blue Star Viva Palmanova kjempelekkert!!! :-)

Selv om det ligger i en rimelig aktiv by, er området til hotellet veldig rolig..

Dog er selve Alcudia mye mer barnevennlig.

Cala D'Or har sandstrender, men de er smalere og mindre enn de langstrakte man finner andre steder - og Cala D'Or er hyggeligere enn både Palma Nova og Alcudia.

Jeg hadde kanskje valgt SunGarden-anlegget til Ving i Cala D'Or.. :-)

Lykke til med ferieplanleggingen! :-)

Skrevet

http://www.hotelsviva.com/en/hotel/viva-palmanova.html

jeg tenker dette. Det er helt likt som det i alcudia...

Vi skal ikke bevege oss så veldig langt fra hotellet. Gikk opp og ned "handlegata" i Alcudia sist. kjørte toget som var der, men ellers var det ikke stort vi gjorde foruten å være på stranda og ved bassenget..

Hvordan er det da å være i Palmanova? Er det slike "handle"gater der også? Eller er det bare rett ut av hotellområdet og inn i sentrum?

Var veldig stas å kjøre "tog", er det noe slikt i palmanova også?

Skrevet

Dette er ikke Blue Village. Blue village er hotellene til Star Tour hvor det er bamseklubb etc. Det finnes et nytt hotell i Alcudia og var to der før, som nå har navn til Blue Star. Når det er sagt har Viva også fine hotell. Tror jeg villet gjort som hun over her anbefaler, cala d´or. Palma Nova er mer "bråkete" enn Alcudia, men du har fordelen av nærheten til Palma, som er en kjempe fin by. Liker du å shoppe så kan jo det være et alternativ

Skrevet

Herlighet, jeg har faktisk skrevet village i overskriften. Jeg mente viva hotellene.....

Har noen link til village hotell? Ser ingen når jeg søker på star tour..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...