Prinsessemamma x 2 Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Jeg skal introdusere mme for min baby på 4 uker, men hvordan starter vi? Jeg skal straks begynne å trene og la pappaen få 1-2 timer med lille alene 2 kvelder i uka. Jeg orker ikke å pumpe, synes det er fryktelig mye jobb for lite resultat (har ikke overflod med melk). Det er heller ikke sikkert han trenger å gi henne noe mens jeg er borte, men synes det er greit å kunne ha alternativet dersom han føler at det er nødvendig å gi henne noe. Men hvordan begynner vi? Og hvilket merke? Vi brukte NAN til størstejenta, men husker ikke helt hvordan vi startet med å introdusere for henne.
mamma til blå 2010 og rosa 2016 Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Kan ikke huske jeg gjorde noe spesiellt for å introdusere mme, men så fikk han det helt i fra starten av pga amme problemer. Jeg foretrekker collett på han min. Nan gulper han veldig mye av og han blir dårlig i magen, svart bæsj og mage vondt. Baby semp liker han ikke smaken på. Det er de 3 jeg har prøvd.
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 kan ikke si jeg spesielt introduserte mme her hell. Jeg amma til han var 7 uker og gikk rett over til mme. Her går det i nan. Collet gulpa han for mye av, og hipp sin ble han stein hard i magen og veldig grinete.
lillespire08+10 Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Jeg har begynt å gi mme som ekstra på kveldene nylig. Valgte Hipp etter anbefaling av andre. Startet med 30ml, deretter 40ml osv. Ser ut til å gå veldig bra! Ingen magevondt, ingen endring i avføringsmønster. Men er vel bare å prøve seg fram, babyene er så forskjellige...
Puppen og lillemor Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 jeg har som deg tenkt å gi MME de gangene jeg skal ut på noe.. orker ikke å pumpe (mye jobb for lite)! Har begynt såvidt å la vesla smake på det - mest for å forsikre meg om at hun liker det og vil ha det (slik at samboeren min ikke blir sittende hjemme med en baby som nekter å spise) og for å se hvordan magen reagerer.. Begynte med å gi ca 40 ml.. ammet først og ga henne så flaske til slutt. I løpet av 2-3 uker har jeg gradvis økt mengden.. fikk 100 ml i dag (med malt i). I morgen skal jeg for første gang prøve et helt måltid med bare MME.. dette litt fordi jeg også vil vite litt hvor mye hun drikker til et måltid. Jeg har bare gitt NAN - kjøper bare den ferdigblandede. Den er dyrere men utrolig enkel og grei..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå