Gå til innhold

4,5måneder og aker seg frem på ryggen, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde ikke de ble mobile før de var en 7-8måneder og da at de aker/åler seg frem på magen. men han min ligger på ryggen og aker seg rundt. Glemte meg litt bort i dag og gikk på do mens han lå på gulvet og leka. når jeg kom tilbake var han borte, fant han igjen under tvbenken. hehe. Har tidligere sett han har bevega seg i ring men ikke bortover gulvet sånn som nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er normalt og ikke, er veldig åpent når det gjelder både tidspunkt for NÅR de begynner å komme seg fram selv og HVORDAN de gjør det.

Tøtta her sto med stive bein og støttet slik at hun ikke falt overende på legens bord på 6ukerskontrollen, snudde seg fra mage til rygg og rygg til mage ved 14 uker, sto i krabbestilling (på alle fire) da hun var 17 uker, kom seg bare bakover og rundt i ring (men alikevel dit hun hadde tenkt seg) dyttende på magen da hun var fem mnd og da hun av 6 mnd skjønte hun en søndag hvordan hun skulle krabbe framover, søndagen etter reiste hun seg opp selv. Når hun var 8 mnd gikk hun rundt bordet og langs kanter, nå er hun 9.5 mnd og står selv i nesten 30 sekunder.

Men hun er tidlig ute. Har møtt unger som ikke har gått får de er 18 mnd.... Og de som er 6 mnd og fortsatt ikke snur seg rundt.

Er fasinert over variasjonene og løsningene og det at dette "bor i alle unger".... Dette er noe de kommer på selv, når de er klar for det. Helt utrolig syns jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...