MammaKos Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Hva skjer med å våkne HVER gang etter kun ca 5 minutter??? Hun sovner fint igjen med en gang jeg bærer/synger for henne... Så sover hun i sengen i 5 min så er det inn og på´n igjen... Blir jo ikke noe kveld igjen snart.... Hun er 3mnd Andre???? Hjelp!!!!!!!!
kinaputten Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Sånn var min også før. Brukte evigheter på leggingen. Startet for ca en mnd siden med å "luresamsove" han i søvn. Dvs jeg ammer han i storsenga, han sovner, jeg lar han ligge der i 10-15 min før jeg flytter han over i sin seng. der sover han nå alt fra 3-7 timer før han trenger mat igjen. Et par ganger hvor han har hatt kvelder hvor han har våknet etter at jeg har sneket meg ut av senga, har jeg bare lagt han over i sin seng og sunget for han mens jeg stryker han på magen. Har da tatt ca 30 min for å få han til å sovne. kan godt være jeg graver min egen grav med å amme han i søvn og lure han over i sin seng. Men siden jeg har klart å synge han i søvn noen ganger, så tenker jeg heller; alt for kveldsroen Så får vi heller ta problemet når det kommer, hvis det kommer med at han ikke kan sovne uten pupp. Legger også varmeflaske vanligvis i senga hannes for å varme den opp, men i kveld har jeg lagt lammeskinnet nedi der siden han er forkjølet og jeg er redd han skal fryse. starter forresten leggerutinene rundt kl 7 og han er 3 mnd
MammaKos Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2011 Tusen takk for svar Min klarer ikke å sovne ved puppen utenom på natten... Når jeg ammer henne før leggetid virker hun urolig/utålmodig og slipper puppen hele tiden og ser seg rundt... Bare smatter og tøyser... Har lurt på om hun kanskje våkner hele tiden fordi hun ikke er skikkelig mett?? Vurderer å gi henne en flakse mme før legging for å fylle henne opp siden det virker som hun ikke har ro i kroppen til å ligge lenge ved puppen på kvelden... Føler også puppene er ganske tomme på kvelden, så kanskje det er derfor hun ikke "gidder" når hun til vanlig (dagtid + natt) får melk så det renner over...
mariabee Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Skriker hun da når hun våkner? Vår lille kan bare ligge for seg selv å se og pludre. Men er hun våken våken, da er det ikke vits i å legge henne. Men ser når hun er trøtt og da er det bare rett i seng, så heldigvis går d fint:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Sovner hun av seg selv, eller bæres/ vugges hun i søvn?
MammaKos Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2011 Ja, eller hun begynner med små "wæ" wæ", og da går jeg inn for at hun ikke skal hisse seg opp og bli våken... Har prøvd å la henne ligge, men da blir det bare mer og mer skriking helt til jeg kommer... Hun bysses/synges til det bare er en smal strek på øynene, så legger jeg henne i sengen med koseklut over øynene. Da lukker hun øynene og sovner.. Også vet dere hva som skjer.......
lillespire08+10 Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Snuppa mi også var sånn urolig med puppen, slapp taket, og virka ikke fornøyd. Har siste kveldene gitt ekstra tillegg mme (hipp) etter amming, og hun sluker det glatt. Er tydelig sulten! Da er hun grei å bysse litt i søvn, og må inn max et par ganger inn for å gi smokk. Så sover hun 5-6 timer etter dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå