monika70 Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Har ikm imorgen, men venter igrunn mens, da jeg testet neg på tors og har fått symptomer på at mens er underveis.. Har tenkt til å få time hos gyn for å høre om Pergo kan være aktuelt, da jeg bare har en eggleder og at alder begynner å gå imot meg (blir 41 i sommer). Men hva slags undersøkelser må til for å få Pergo? Blodprøver og gu? Når i syklus skjer det? Hvilken dag i syklus beg man med tbl? Er takknemlig om noen tar seg bryet med å svare - og gjerne fortelle litt omkring dette!!
Lillemy36 Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Heisann:-) Hvor lenge har dere prøvd og bli gravide?? Det med undersøkelser er litt forskjellig fra lege til lege el gynekolog da.... Når du er såpass oppi årene (ikke frekt ment) så går de som regel i gang med slike tiltak etter 1/2 år med prøving. Noen må levere sperm prøve først, men som sagt det er individuellt... Ikke vits i å vente på å ta kontakt for å få hjelp i alle fall, det kan jo være ventetid... Lykke til:-)
Make№4 Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Hei.. Jeg har også ikm i morgen og skal starte med pergo på fredag,altså på syklusdag 5. Da går man på disse tablettene i 5 dager og har EL ett sted fra dag 12 til 16. Kommer nok litt an på hvor lang syklus man har.Ser noen skriver at gynekologen sier man har EL på dag 14. Jeg fikk pergo etter å ha prøvd ett år uten resultat,jeg er 37 år og har fast syklus og EL av meg selv. Det eneste jeg måtte igjennom var en Gu for å sjekke om han kunne se noen egg el folikkler som det heter. Jeg har tre barn fra før og han trodde derfor det bare var snakk om tid,men når jeg nå nærmer meg 38 så merker jeg at nettopp alderen stresser meg.. Når du bare har en eggleder så tror jeg nok du stiller sterkt for å få pergo... Ønsker deg masse lykke til og blir spennende å se om vi følges over på 1. trimester!! )
Gjest Skrevet 31. januar 2011 #4 Skrevet 31. januar 2011 Jeg hadde bare en vanlig GU med ultralyd, og siden det ikke var noe galt å finne der så fikk jeg Pergotime skrevet ut med en gang. Gyn var vel i ferd med å skrive det ut nesten før undersøkelsen, så det skulle ikke så mye til, men vi har jo prøvd en stund også da... Jeg fikk med et ark hvor alt står forklart i forhold til hvordan man bruker pillene :-) Lykke til!
monika70 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2011 Da fikk jeg vært hos gyn igår og fått resept på Pergo! Fikk tanta idag, og begynner på enkelkur på lørdag! Håper det er dette som skal til for å lykkes! Spennende!!
Make№4 Skrevet 1. februar 2011 #6 Skrevet 1. februar 2011 Så spennende! Blir morro å følge deg denne pp, jeg selv begynner på fredag..og grugleder meg litt. Koselig om du slenger deg med i pergotråden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå