Gå til innhold

Inngrodd tånegl som er betent... hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som går over av seg selv? Minstemann har litt hoven og rød tå, antar at det er inngrodd tånegl, kan ikke skjønne hva det ellers skulle være. Hva gjør man med det? Er det noe som går over av seg selv? Eller? Har renset med pyrisept noen dager og det har ikke blitt verre, men heller ikke bedre.

Noen hotte tips?

Skrevet

Svarer her og jeg siden mannen i huset hadde samme problem for en tid tilbake.

Han tok faktisk grønnsåpebad 3 ganger om dagen til det forsvant. Han slutet å plukke på det også. Det gikk bort i løpet av 1 ukes tid, hvis jeg ikke husker helt feil.

Lykke til!

Skrevet

Fotbad ja... glemte å nevne at han er knappe 3 år tror jeg.. Må jo forsøke, men ser for meg at det blir vått og kortvarig :o)

Skrevet

Jeg "ser" den selv med en 3 1/2 åring i hus ja...

Kan jo være verdt et forsøk ihvertfall...

Skrevet

Jenta mi var plaget med inngrodde negler som det gikk betennelse i da hun var noen uker gammel. Dro til legen med henne og fikk beskjed omå ikke bruke Pyrisept, men grønnsåpe som "Mr & Mrs Smith and Smulene" foreslår.

Legen jeg var hos ringte en barnelege i Tromsø og han sa at med Pyrisept blir det sjelden noe bedre og ofte blir det verre. Jeg dyppet fingrene i grønnsåpevann 5 ganger om dagen og så renset jeg med grønnsåpe og vann på en Q-tip godt rundt neglene og negelbåndene hver kveld.

Allerede etter noen dager var hun nesten helt fin igjen.

Skrevet

Takk :o)

Da legger jeg bort pyrisepten og finner frem grønnsåpen :o)

Skrevet

..og vi fikk antibiotika..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...