lilleღpersille Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Ser at Hipp frukt med fullkorn fra 6mnd inneholder appelsin? Eller er det ok igjen nå?
2010 Mammaen Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Ja, man har ikke tro på at det å utsette barna for små mengder sitrus vil gi dem allergi. Det samme gjelder jordbær eller fisk for den saks skyld (som tidligere også var fyfy før 1 år). Tidligere trodde man at tidlig introduksjon kunne være skadelig, men det er andre grunner til at man utvikler/har allergi. Men alt med måte er jo en grei regel :-)
Puppen og lillemor Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 man tenker vel heller at det er omvendt nå.. det beste er å introdusere matvarer (inkludert fisk, sitrus, jordbær etc) mens man ammer. Morsmelken beskytter og minsker risikoen for å utvikle allergi.. Men jeg tror andre "regler" gjelder hvis man har barn som er spesielt disponert for allergi
lilleღpersille Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. januar 2011 Ok, og jeg som trodde jeg var ganske opplyst.. Tenkte at sitrus var noe man burde holde seg unna. Nå er ikke mine barn arvelig disponible, men ene gutten min har en del utslett nå. Så det kan jo selvfølgelig bety at han kanskje ikke burde få dette da? Han har spist myyye av dette glasset. Huff. Begynner selvfølgelig å tenke på alt som jeg putter i ham nå i tilfelle det er maten som gir utslettet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå