SuperKlar86Gravid Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Dette er sikkert et litt rart spørsmål, men jeg må bare stille det. Jeg satte inn 2 embryo 20. januar. Dersom det ene ikke klarer seg og det andre fester seg, er det da sånn at jeg kan få en mens som et resultat av at det ene ikke festet seg? ......Og da at jeg likevell er gravid, siden ett har festet seg?.. Jeg går ut i fra at det ikke er slik, men tenkte bare å spørre...hehe
♥♥Bea♥♥PGD 2011 Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Tror ikke det er store sjansen at en er gravid dersom man får en ellers normal stor blødning, men det skal jeg ikke tørre å si bestemt. Der er bare av min egen erfaring når jeg satte inn to egg... Men mener jeg ahr lest her inne på forumet en plass at en sykepleier har sagt at dersom det ene egget ikke festet seg og ''gikk under'', så ville det egget som ''går under'' gi fra seg mye hormoner som vil gjøre at det andre egget kanskje vil feste seg bedre... Men skal ikke si noe av dette sikkert:) Masse lykke til:)
SuperKlar86Gravid Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. januar 2011 Nei, tror du nok har rett.. Har bare stusset litt over det hele... Er på RD 9, og er helt ute av venten.....!
Familiedrømmen Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Heisann... tror heller ikke at man får en mens pga det ene egget som ikke fester seg. de aller fleste setter inn to egg så lenge man ikke er veldig ung og har enorme sjangser i utganspunktet. dette for å prøve og unngå tvillinger. så det klinikkene håper på er jo at kunn ett egg skal feste seg. pga påkjenningen for kropen og risikoen som følger med tvillinger. jeg fikk iallefall ingen beskjed om at det ville være sansynlig at jeg kom til og oppleve en blødning. men jeg har også hørt at noen kvinner kan oppleve og ha mensentrasjon opp til 3 måneder etter graviditet, selv om dette er skjeldent. Lykke til med ventingen... prøv å nyt den. for i dette øyeblikket har du i allefall ikke fått noe negativt svar, så håpet og sjansen er der ennå, uansett utfall.... håper indelig det ender i ett positivt ett...!!
MK73 Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Hei, Superklar. Nei, du har rett, slik er det ikke. Det ene egget som evt ikke fester seg er så lite av det ser du ikke noe til. Det går til grunne og forsvinner. Dersom man derimot blir gravid med to embryoer - og så får en blødning, så kan det hende at det var det ene som slapp taket og man fortsatt er gravid med det andre. Lykke til med innspurten!
sommerhåp <3 Skrevet 4. februar 2011 #6 Skrevet 4. februar 2011 Hei, nei jeg satte inn 2 stk begge forsøk, og fikk ingen mens ved siste forsøk. (Er nå gravid med 1). Egget forsvinner og man skal ikke merke noe til dette dersom det ikke er som MK73 sier, at begge i utgangspunktet har festet seg og så blir det kun et foster av det.
Rypefest-2imagen sprekkferdig Skrevet 4. februar 2011 #7 Skrevet 4. februar 2011 Hei du. Jeg fikk satt inn to egg med snuppa og bare det ene overlevde. Gynekologen mente at det ene egget ble absorbert av det andre når det gikk til grunne. Ble ei fantastisk snuppe av det....
ragna79 Skrevet 7. februar 2011 #8 Skrevet 7. februar 2011 Heisann!! Dette vet jeg alt om... Er nå gravid i uke 15. og alt ser veldig bra ut med den lille der inne!! Jeg fikk satt inn 2 egg i november. I uke 6-8 hadde jeg masse småblødninger og brun utflod... jeg ble selvfølgelig kjempe redd og fikk komme til ultralyd. Da såg de ett bankende hjerte og en tom foster sekk.. så der hadde det ene gått til grunne... Så jeg tror nok en kan oppleve begge deler. Men altså hadde jeg ikke en sånn kjempe stor blødning, men så absolutt nok til å bli kjempe nervøs... Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå