Gå til innhold

Blir Sprø !!! Hvor lang tid tok det for dere å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brukte over 5 år....men så måtte det prøverør til også da tilslutt. Men huff ..vet frustrasjonen over at det ALDRI skjer. Lykke til! Heldig du var sist da...at det klaffa på første forsøk.

1, 5 år fra jeg sluttet på pillen. 1 år og 3 måneder fra jeg begynte å få eggeløsning igjen. Tror ikke alderen din har noe å si, det er vel heller presset og stresset med å få det til. Jeg fikk det til den ene måneden jeg IKKE tenkte på det. Satt med andre mål med trening og sånt i stedet, og tenkte at jeg ikke skulle bli gravid og vips så var jeg det plutselig ;)

Lykke til!

Annonse

1: Gravid 1 pp, men mistet i SA i uke 10 (28 år)

2: Gravid 1 pp (28 år)

3: Gravid 2 pp (32 år)

4: Gravid 1 pp (36 år)

For meg tok det ikke lengre tid, selv om jeg hadde passert 36 år.

Lykke til

Etter 2 år med prøving ble det tilslutt prøverør, og her ble det full klaff på første fryse-forsøk :)

Førstemann kom, uten at det var planlagt med prøving osv, til verden for 5 år siden....

Jeg er 24 år nå, og vi fikk masse skryt på fertilitetsklinikken for at vi ikke venta i altfor mange år før vi ønsket hjelp :)

Jeg ble gravid første gang på første forsøk, så 2 gang da min datter var 6uker... da uten at jeg viste jeg hadde fått eggløsningen igjen etter fødsel en gang. Jeg gikk da på marevan, så det fosteret måtte jeg fjerne etter råd fra legen... det er nå 6 år siden og i sommer begynte vi igjen å prøve på vår nr2... regnet med jeg skulle bli gravid med en gang, men det gikk 6mnd.. og vi var veldig aktiv på riktige tider for å si det sånn.. føler det var annerledes når jeg var 23 enn nå når jeg er 30....

Umulig er det nok ikke, men kanskje vanskeligere...Lykke til:)

Annonse

Jeg ble gravid i 2pp nå. første gang ble jeg gravid når vi hoppet av i svingen i en trygg periode...

Jeg anbefaler deg imidlertid å ha sex FØR positive eggløsningstester! Jeg tok eggløsningstester nå. hadde positiv test torsdag og fredag. men fred morgen var jeg hos gynekolog, og egget hadde løsnet!! Det løsnet mest sannsynlig på torsdag. Da kan det ha vært for sent med den sexen vi hadde torsdag kveld!! sæden bruker lang tid på å svømme opp, og det er størst sjanse for å bli befruktet av sæd som ligger klar og venter på egget. Så det er like sannsynlig at jeg ble gravid av sæd som lå og ventet fra tirsdag kveld! Det var det som skjedde forrige graviditet også, for vi hadde ikke sex i den fruktbare uka da, men vi hadde hoppet av i svingen uka før...

Det er sikkert individuelle forskjeller, men det skader ikke å ta en runde i halmen litt før du forventer positive tester :) Lykke til!

1. ikke planlagt, p-piller

2. først el etter p-pilleslutt

3. 6 pp. 5 mnd.

Mellom 2. og 3. er det 10 år. Mulig det tar litt lenger tid med årene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...