Gå til innhold

Lite spm til dere som ammer:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) jeg lurer på en liten ting. Når barnet suger på brystet så merker jeg at etter noen sekunder(mellom 10-20 sek) så begynner melken å strømme. Det eneste jeg husker fra tidligere når hun var nyfødt,så skjedde dette gjerne flere ganger iløpet av tiden hun lå til brystet. Nå strømmer melken kun en gang slik og så er hun ferdig liksom. Hun bruker aldri mer enn 5 min på hvert bryst. Hun er nå 4 Mnd hvert øyeblikk. Er det vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) utdrivingsrefleksen du mener sikkert? jeg kjenner kun denne 1 gang per amming, men gutten min ligger alikevel forskjellig tid ved brystet. noen ganger 5 min, andre ganger 15-20 :)

jenta di er ikke bare utålmodig og gir seg før hun har merket at utdrivingsrefleksen din har kommet i gang da?

aner ikke om det er vanlig jeg :)

Skrevet

Trur det er ganske vanleg ved 4mnd at dei er ferdige kjapt. Dei er blitt meir effektive sugarar og er meir våkne ved brystet. Kanskje også utdrivinga blir meir effektiv etter kvart???

Hugsar første jenta mi var ferdig på ca. 5 min allereie ved 2-3 mndsalder, og var fornøgd med 1 bryst pr måltid (dette også ved 4 mnd). Andre jenta mi brukte litt lenger tid ved brystet (ca. 10 min) og ville ha frå begge sider ved 4 mnd.

Skrevet

gutten min er veeldig glad i pupp, dvs pupp =smokk for han og på dager der det er ekstra stas med mamma og pupp kan han ligge ved puppen og sovne..likevel ligger han og suger i søvne og da hender det at utdrivningsrefleksen kommer flere ganger. Ikke alltid like lett å svelge unna når han sover, men som regel drikker han likevel;)

Men på en vanlig mating så kommer refleksen en gang og når jeg legger han ved pupp nr 2 så kommer den ikke en gang til nei..

Skrevet

merker alle utdrivningsrefleksen? Eller kan man ha den uten at man kjenner det

Skrevet

Jeg merker ikke noe til den. Bare hvis jeg er kjempe sprengt på natten. Da kan jeg kjenne den på det motsatte brystet. Men kjente litt stikking til å begynne med. Nå merker jeg ingenting.

Skrevet

Jeg merker det best på det motsatte brystet når jeg ammer. Det kommer noen sekunder etter at hun har begynt å suge. Men ikke alltid, så jeg tror det meste er normalt :)

Skrevet

Det varierer litt. Hvis jeg ser på henne og virkelig er i det emosjonelle hjørnet kjennes det ut som en stor og lang elv som baner seg vei, veldig god følelse, mens andre ganger merker jeg det knapt..

Hun er snart 4 mnd, og spiser av et bryst pr måltid. Hun spiser raskt, er ferdig på få minutter, men om kvelden liker hun å sutte og kose seg med maten, og kan ligge å surre i en halvtime uten å bli lei :)

Syntes ikke noe av det du fortalte virker unormalt ;) De er veldig flinke til å suge og lokke til seg melken, og i tillegg er brystene dine veldig vant med amming nå... Praktisk at det tar kort tid;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...