babyjakob Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Så kom han endelig - 11 dager etter termin. Riene startet så smått litt over midnatt d. 28.januar. Reiste til sykehuset kl 11 om fomiddagen - da var det 4-5 minutter i mellom riene og de varte ca 1 minutt. På sykehuset blir jeg tjekket og har 3 cm åpning. Litt uregelmessige rier, 2-3 minutter i mellom. Kaster opp etter riene. Kommer i fødekar og det hjelper veldig mye på smertene! Blir i badekarret i 3 timer. Badekarret gjør at riene blir litt svekket. Kaster opp hver gang jeg prøver å få i meg noe mat/drikke. Kommer opp av badet og sitter mye på knæra (synes det var den mest behagelige stillingen). Kl. 1830 har jeg 8 cm åpning under riene. Hodet står litt skjeivt i bekkenet. Vannet har ikke gått enda. Kraftige rier. Kl. 20.30 får jeg akupuntur som skal være riestimulerende. Får kraftigere rier som trykker mere nedover. Kl. 21.40 blir vannet tatt. Riene blir mye kraftigere og er veldig vonde. Kl. 23.25 kommer første pressetrang og jeg kan presse med riene. Er så sliten nå at hele kroppen rister under riene. Har hatt rier i snart 24 timer og ikke fått noe mat/drikke (kastet opp alt). Midnatt blir det satt dropp som skal gi kraftigere rier pga. hodet står skeivt i bekkenet og de mistenker at han er stjernekikker. Hodet stanger mot bekkenet og hjerterytmen synker. Blir mye kaos på stua og jeg får beskjed om at nå SKAL han ut. Så jeg presser (og skriker som en stukken gris) alt det jeg kan. Kl. 00.29 kommer han ut. Kommer med hånda først - derfor stod han fast i bekkenet. Han er helt frisk og skriker med en gang. Så fra 1. rie til han var ute tok det akkurat 24 timer. Skulle sys 2 små sting. Er kjempe stolt over at jeg klarte en så lang fødsel helt uten smertestillende. Kan anbefale å komme i fødekar - det hjalp masse på mine smerter. Og så vil jeg anbefale at man spiser/drikker masse helt i starten av fødselen! :-) Sender masse fødestøv til de av dere som går å venter! Gled dere!
2tettebabyer Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 så utrolig flink du var som klarte deg uten smertelindring :-) har såå lyst på fødekar jeg og, men det er litt som å spille bingo for det er bare et føderom med badekar, og de fleste vil jo ha det.... GRATULERER så mye med lillegutt, og kos dere masse i tiden fremover :-)
Carina har to små gull Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Gratulerer så masse med prinsen
Mamsi_79 Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Gratulerer så masse Det hørtes ut som en tøff fødsel så du har god grunn til å være stolt over både innsatsen og at du klarte deg uten epidural. Jeg har også opplevd vonde rier, og når det vondt da er det det lett å kaste alle prinsipper man hadde bestemt seg for på forhånd og gå for alt smertestillende en kan få. Kos dere så masse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå