Gå til innhold

smerter i magen :( :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 3 uker siden ca opplevde jeg å få kjempe sterke smerter i magen, på under navelen og langs "trusekanten".. Så forferdelig vondt at jeg klarte så vidt å ligge rolig på sofaen. Jeg fikk hastetime hos legen og han sjekket meg både utenpå og inni.... Og svaret jeg fikk var at jeg hadde overanstrengt meg. Og jeg kunne egentlig ikke skjønne det, for jeg hadde kun pakket ned noen glass. Nå har jeg nettopp begynt å jobbe igjen, men vis det fortsetter neste uke tør jeg ikke jobbe lenger.

Nå i det siste opplever jeg denne smerten oftere og oftere. 3-4 ganger denne uken og 2 ganger sist uke. Jeg fikk beskjed om å bare ringe om det skulle hende igjen. Men jeg føler at han ikke tar meg seriøst, så jeg tør ikke ringe. Men hvem andre kan jeg gå til? Det vil ta lang tid før jeg får en jordmor time og det frister ikke akkuratt med flere timer på legevakta...

Men det jeg lurer aller mest på er, er det noen andre som opplever/har opplevd slike smerter? Det føles ut som krampetak, og det er utrolig vondt for meg å bruke magemusklene.

Jeg er 21+5 på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også periodevis veldig sterke magesmerter. Det kommer nesten hver dag, og varer en stund for så å gi seg gradvis. Hvor vondt det er varierer fra dag til dag, noen ganger "bare" som skikkelig mageknip, andre ganger er det så vondt at jeg ikke klarer å rette meg ut. Det er ordentlig, ordentlig vondt.

For mange år siden hadde jeg også liknende smerter (da var jeg ikke gravid), og da var jeg på UL for å sjekke tarmene. Fikk beskjed om at jeg hadde voksenkolikk, det var masse luftbobler i tarmen som ikke delte seg, og det var de som forårsaket smertene. De smertene jeg har nå ligner på de jeg hadde da, men jeg er ikke sikker. Det er i alle fall veldig, veldig vondt, og legen min tok det heller ikke spes seriøst. Jeg skal til jordmor om 10 dager, og gleder meg til å få spurt henne om dette.

Skrevet

Så godt å høre at det ikke bare er meg.. Ja, det er sånn det er meg å. Det kommer plutselig og veldig kraftig forså å gi seg gradvis, noen ganger har jeg det kun i ett par timer, andre ganger hele dagen..

Er du sykemeldt eller jobber du med plagene?

Ja, jeg vurderer å bestille meg jordmor time, jeg har jo uansett hatt planer om ett par timer hos jordmor, så da jeg kan jeg jo like greit spørre henne om det.

Virker som om legen min ikke har noe særlig peiling på graviditetsplager. Jeg sliter veldig med blødene tannkjøtt og en liten periode neseblod. Det er vist helt vanlig når man er gravid, men i følge legen min er det fordi det er minusgrader ute.......................

Skrevet

fastlegene kan mye mindre om svangerskap og svangerskapsplager enn jordmødre. Mannen min er lege og lurer på mange ting rundt svangerskap somd e ikke har lært under studiet. De lærer for det meste anatomien, men vanlige og uvanlige "plager" er jordmor mye bedre på. De har lenger erfaring. Dessuten har de bedre tid til å være medmennesker.

Skaff dere en jordmor, så blir dere tatt på alvor:) Hvis dere har det tilbudet vel og merke:)

Smerter høres ikke bra ut. Ta det med ro og tenk mer på babyen i magen enn jobb. Ikke alltid like lett vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...