Gå til innhold

Aahhhrrr...voksesmerter til å bli gal av!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte igår kveld å verke i den ene foten..på natta verket begge, og idag har det bare blitt verre! Skikkelig "voksesmerter", det er helt pyton...

Noen med tips til noe som kan hjelpe? Funker paracet? Kjenner at 6 uker til termin egentlig er litt lenge...*sutre, sutre*....vondt i bekken, mangel på søvn, vann i kroppen, ingen energi...uff, er visst bare en sånn dag idag! Egentlig har jeg vel ikke så veldig mye grunn til å klage...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt sånne smerter siden 32 uke. jeg går 2 ganger i uka til fysioterapi så det hjelper litt. Prøv å ta det med ro. En liten tur så var mer enn nok for meg hadde vondt over alt. Heldigvis det er bare 11 dager til termin.

Når jeg hadde veldig vondt, tatt jeg paracet det hjalp.

Lykke til...

Skrevet

Har også hatt det sånn kjempelenge. Er i uke 33 nå og synes bare det blir værre..får ikke sove om natten for det bare verker og verker i lår og legger.. Spurte på apoteket om man kan ta magnesium, har hørt t det hjelper, men de sa at de ikke anbefaler det til gravide.. Noen som hr erfaring m det?

Skrevet

Prøv ullsokker... hjelper mot maur i beinan... vet ikke om det kan sammenlignes, men det var utroli vondt det også.... det hjalp med gode gammeldagse ullsokker på beina... verdt et forsøk...

Skrevet

på meg funker det å spise banan og å ta kalsium tabl. hadde nok litt mangel på det i beina og i kroppen =)

Skrevet

Sniker meg inn fra 2 tri.

Jeg har det også slik, og sliter med bekkenet som jeg ser noen av dere også gjør.

Fysioen sier til meg at verken kommer av at isjiasnerven i beinet er i klem/irritert av både stramme muskler i setet, og av bekkenet. Rettere sagt leddene i bekkenet.

Noen dager er jeg rett og slett ikke gangbar, mens andre går det greit. Dette er visst normalt iflg fysio.

Varme bad synes jeg lindrer en stund, samt tøying. Jeg sitter med bena i 90 grader, og legger ankelen til den siden av setet jeg vil tøye, oppå kneet på andre bein. Hold rett ut.. Lener forsiktig frem.. dette synes jeg løsner litt når det er for ille. Ellers kan jeg på det sterkeste anbefale naprapat, som løser opp dyp muskulatur, og retter på bekken o.l.

Håper dette kan hjelpe :) lykke til med siste etappe!

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger :)

Ja, har hatt kriblinger/uroligheter i bena også, men disse "voksesmertene" er rett og slett bare verk og vondt i bena. Kunne nok med fordel bevegt meg/tøyd litt, for i 100% sykemelding og begrenset aktivitet så kan det nok hende jeg stivner litt i kroppen!

Får håpe det er forbigående, eller at jeg finner noe som funker, for jeg orker ikke dette i 6 uker til! Nattesøvnen er ødelagt nok som det er...!

Skal prøve noen av tipsene her! Flott med erfaringer på ting som hjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...