Gå til innhold

Noe som passer til Peter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den var vanskelig, vært enklere å finne et andrenavn til Peter tror jeg. Men foreløpig så tenker jeg at det ville vært best med et enstavelsesnavn foran. For eksempel John Peter, Lars Peter.

Ole Peter går jo an, bare det at jeg vet om en Ole Petter, så litt uvant å dra ut e'en istedet for dobbeltkonsonanten.

I mine ører klinger det best med et slikt norsk navn, inntil noen andre kommer med et forslag som kan inspirere:)

Det beste jeg klarer å komme på nå er William Peter. Sånne navn som Hans, Bjørn, Jon og Ole går jo, men de er så veldig vanlige foran Petter så det blir allikevel litt rart. Om dere ikke har planer om å bruke Peter kan dere jo slippe dere litt mer løs da og ikke tenke på at det skal klinge sånn 100% for som folk har sagt før her, Peter er vanskelig som mellomnavn.

Annonse

Vi sliter litt med kombinasjonen også, men tradisjonen er at første navn til far skal bli andre navn til sønnen (i dette tilfelle barnebarnet da det ikke ble noen sønner på min far). Tradisjonen har gått i mange generasjoner og hadde vært koselig å følge videre. Peter blir nok ikke brukt i det daglige, kun første navnet.

For å gjøre det enda mer komplisert må navnet fungere på norsk, fransk og engelsk, da dette blir et blandingsbarn av dimensjoner.

Takker for mange fine forslag, men tar gjerne imot enda flere.

Vi sliter litt med kombinasjonen også, men tradisjonen er at første navn til far skal bli andre navn til sønnen (i dette tilfelle barnebarnet da det ikke ble noen sønner på min far). Tradisjonen har gått i mange generasjoner og hadde vært koselig å følge videre. Peter blir nok ikke brukt i det daglige, kun første navnet.

For å gjøre det enda mer komplisert må navnet fungere på norsk, fransk og engelsk, da dette blir et blandingsbarn av dimensjoner.

Takker for mange fine forslag, men tar gjerne imot enda flere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...