Gå til innhold

Rutiner med morsmelkerstatning når vi er på farten:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg nå får et flaskebarn (3 uker gammel)og lurer på om det er noen som har gode tips til meg om hvordan gjøre det enklest mulig når vi er på farten?

Hvordan gjør dere det med flasker, vann, pulver??

Gode tips mottas med takk!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi blander riktig mengde pulver rett i flaska, og har med kokt vann i termos og kaldt kokt vann på en flaske. Så rører vi ut pulveret i varmt vann, og fyller på med kaldt vann til det er passe temepratur. Etter noen forsøk lærer du hvor mye varmt og kaldt som gir passe temperatur. Vi gjør egentlig det samme hjemme også, bare at vi koker opp vannet der og da, men fyller på med kaldt vann. Så slipper vi (og en utålmodig baby) å vente på at melka skal kjøle seg ned hver gang. Lykke til!

Skrevet

Koker vann som kjøles ned og helles rett på flaska ca 60 % av total mengde du skal ha. Har med varmt kokt vann på termos og heller på resten. Pulver dispenser med riktig mengde pulver målt opp. Og hey presto!! Et ferdig måltid på null tid:) Du må prøve deg frem på blandings forholdet kaldt\varmt vann slik at du får riktig temperatur FØR du sitter der og trenger flaske pronto ;)

Noen bruker ferdigblandet NAN for eks og bruker en flaskevarmer eller holder under varmt vann i springen.....dette tar ihvertfall dobbelt så lang tid. Og det er SLITSOMT å høre på at ungen hyyyyyler etter mat så lenge.

LYKKE TIL!!!

Skrevet

Skal du et sted hvor det er tilgang på micro kan du ta med flasker ferdig fylt med kaldt kokt vann og varme det..

Ellers pleide jeg å ta med en liten termos med varmt kokt vann, og en flaske med kaldt kokt vann og blandet det.. mengde lærer man seg.. Kan jo gjøre det på samme måte hjemme til du finner riktige mengder..

Temp på vannet skal være litt varmere enn fingervarmt. Når du er ferdig med å riste flaska pleier temp å være passe..

Pulver kan du enten ha i tilmålte doser i en dispenserboks eller en annen liten boks, eller du kan ha det i en boks og ta med måleskje.. Når posen med pulver er ca 1/2 full er det lett å bare ta med den og..

Alltid lurt å ha med vann, pulver og flaske nok til et måltid mer enn du tror du trenger..

Skrevet

Tuusen takk for gode tips:-)

Nå ser det faktisk ut til at melkeproduksjonen min er på tur opp med diverse tiltak. Har også time til for akupunktur for å øke produksjonen. Så snart kan jeg kanskje amme fullt igjen? Men en stund framover nå så blir det amming + flasketillegg:-) Og da er det greit med gode tips som gjør hverdagen enklere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...