Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Fikk mitt første barn for 6 uker siden og er ennå litt fersk i gamet og aner ikke hvordan diverse støtteordninger fungerer. Når får man utbetalt første barnetrygd, hvem er det som betaler dette ut og må nevnte etat ikke få konto nr'et mitt? Hilsen forvirret
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 Den første barnetrygden får du utbetalt måneden etter at barnet er født.. Jeg fikk barn 2 desember, da fikk jeg utbetalt i slutten av januar.. Hadde barnet mitt kommet til f.eks 30 november hadde jeg fått utbetaling i desember.. Tror det er nav som betaler dette, men er litt usikker... Om etaten ikke har kontonret ditt får du en utbetalingsblankett.. Og så med info om hvor du skal gi kontonr ditt..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Man har krav på barnetrygd fra måneden etter at barnet ble født, men det hender det er en treghet i systemet her. Jeg fikk ikke første barnetrygd før barnet var nesten 3 mnd gammel, men da fikk jeg etterbetalt for forrige måned..
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Saksbehandlingstiden varierer, men er som regel på ca 3 mnd. Du trenger ikke å søke,den kommer automatisk. Du får fra måneden etter barnet ble født. Er det lang saksbehandlingstid vil du få det etterbetalt. Men går det 5-6 mnd ville jeg tatt en telefon til nav og sjekket. Det skjer at det er feil med registrering eller lister fra folkeregisteret. Nav-dama
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Når det gjelder kontonummeret ditt, settes barnetrygden inn på det kontonummeret som er registrert hos skatteetaten/staten =) Du vil få beskjed når første innbetaling er gjort, hvilken konto pengene er satt inn på osv. Om det er feil kontonummer kan du endre det =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå