Gå til innhold

Au - hva er dette?

Minsten, knøttet og nurket <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stod opp i dag og har fått gradvis mer og mer vondt foran på magen, rett over symfysen, kjennes mest ut som mensaktige smerter men de ligger sentrert bare foran, spesielt på høyre side. Stråler også litt ned i den ene lysken. Ikke kynnere, ingen hard mage, smerten er ganske konstant. Hva kan dette være? Barnet som borrer seg ned mot bekkenet? Er tredjegangs, men ingen av de forrige kom med hodet ned i bekkenet før fødsel. Er i uke 32.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det på samme måte og diskuterte det med ei venninne forleden som nettopp har vært gravid. Hun hadde det også slik.

Jeg har ikke noen annen forklaring på det enn at det er barnet som synker lengre ned og at en får en sånn støtaktig smerte nedover. Føles som en må knipe igjen på et vis. Har tenkt på om det kan være en form for bekkenproblematikk men tror helst på at det er barnet som presser seg nedover. føles som strøm? er du enig?

Jeg er i uke 29 og er tredjegangs.

Skrevet

Ja, det kan føles litt som strøm ned mot innsiden av lårene innimellom. Akkurat det fikk meg til å tenke bekkenløsning. Men jeg har ikke hatt noen problemer med det tidligere og ikke antydning i dette svangerskapet heller.. Har ingen smerter mot rumpa eller bakover, alt er på fremsiden og på innsiden av lårene. Godt å høre at jeg ikke er alene, da er det kanskje normalt da..?

Skrevet

jeg har akkurat samme smerter og er i uke 30... er førstegangs...... det er ikke urinveisinfeksjon for jeg har sjekket urin etc på fredag og alt var normalt..... hos meg stråler det også ned mot lysken av og til, og det blir en slags stikkende smerte.... som når man løper fort og har fått seg en strekk... ... har ingen problemer med bekkenet jeg heller nei, så det må skyldes noe annet..... hmmm... skal til jordmor på tirsdag så må høre med henne da :)

godt det ikke bare er meg nei :)

Skrevet

Sjekket urin på fredag, da var alt fint så det må visst være noe annet..

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 29 og har vært plaget med bekken fra uke 18 og det som dere beskriver fra uke 27. For meg har det vert veldig vanskelig å forklare smerten dere beskriver, men magen gjør bare vondt. Skulle jeg gitt det en skala på smerte fra 1 til 10 (10 er vondes) så ligger det ca på 3-4 er mest ubehagelig vondt.

Dersom dette kan sammenlignes med det dere føler vil jeg ikke tru at det er bekkensmerter, bekkensmertene jeg får går mest på selve bekkenet og ikke magen. Og smerten kan ofte fremskynnes dersom en vasker golvet ol.det kan jeg ikke med smerten dere beskriver.

Selv har jeg merket at fra jeg fikk denne smerten i slutten av uke 27 og til nå har magen vokst mye, navelen blir mindre og mindre, vet ikke om det har en sammenheng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...