4-søte-små Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Gutten min på 8mndr er så tørr! Det begynte med små, sporadiske tørre flekker da kulda kom for fullt i for et par mndr siden, men de gikk relativt fort vekk med smøring og lite bading. Etterpå kom og gikk de med jevne mellomrom. Men den siste uken, kanskje to, har det bare eskalert! Nå er han full av tørre flekker på hele kroppen og helt "knurpete" på mage/bryst og deler av ryggen. Føler det nådde en topp for 3dgr siden, og har ikke badet ham siden. Smurt med fukth.krem morgen og kveld, men syns ikke det blir bedre... Noen som har erfaring med dette, kan anbefale noe å smøre med, eller bør det sjekkes av lege? Har brukt vanlig natusan olje i badevannet, men syns å huske at det fins en olje på apoteket som skal være bedre?
skat Skrevet 31. januar 2011 #2 Skrevet 31. januar 2011 Ja, snuppa vår er sånn. Har smurt med alt mulig , inkludert kortisonsalve fra legen. Da vi kortisonkuren var over kom eksemet tilbake bare værre. Nå har vi tatt allergitester hos lege som vi venter på svar på. Har også kjøpt en bra krem på apoteket (la roche postei eller noe i den dur) og den virker ganske god.
Okt.barn og junispire Skrevet 31. januar 2011 #3 Skrevet 31. januar 2011 Vår gutt har også masse tørrflekker og eksem. Har vært til barnelege og hun anbefalte hudkremen Miniderm og apotekernes badeolje pluss kortison. Vi har brukt det i en uke nå og huden hans er mye bedre. Miniderm er den beste kremen vi har prøvd (av veldig mange)! Lykke til.
gun1 Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Ja. Masse erfaring...! Gutten min fikk eksem ved 3 mnd alderen. Tørre røde flekker. Vi smurte morgen og kveld med krem. Men det var altfor lite fikk vi beskjed om. Også fikk jeg tips om å bruke Purelan brystvorte salve. Den inneholder lanolin, og er skikkelig klissete. Da vi begynte med den og smurte 5 ganger om dagen forsvant eksemet etter et døgn! Helt utrolig. Legen var veldig imponert. Og nå er han 8 mnd og har fått skikkelig myk babyhud. Nå smører jeg nesten bare morgen og kveld med Decubal. Siste mnd har jeg brukt Decubal først også lanolin oppå. Da er det lettere å smøre den salven på. Jeg er så glad at jeg slapp å bruke kortison. Det synes jeg ikke noe om. Purelan koster 75 kr for en 37g tube. Finnes også i 7 g tube, men den er jo veldig liten. Har kjøpt på nettet, for ofte har de vært utsolgt på apotekene for den. Apotek 1 tar mye mer, Boots er billigere... Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå