Gå til innhold

Fler som har problemer med at ungene ikke vil ha mm/mme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på 4,5 mnd og han vil så å si ikke ha mme i det hele. Kan klare å få i han rundt 50 ml er jeg heldig. Men kan nevne det at han får grøt morning og kveld så han får jo i seg veske der å så. Han dytter vekk flaska fortiden, lokker igjen munnen el når han får smaken på mme så lager han en sånn grimase som han gjør når han får noe han ikke liker.

Fler som har noen lignende problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Vi sliter veldig med å få i små'n væske uten om måltidene.

Han er 5,5 mnd. Spiser grøt på morgnen, fruktmåltid, middagsglass og grøt på kvelden. Prøver å gi han vann og MME men han vil rett og slett ikke ha. Prøvd med MME når han er kjempe sulten, men vil ikke ha det uansett. Blir så bekymra for at han skal bli dehydrert.

Skal på kontroll på helsestasjonen i morgen, så tenkte å ta det opp med helsesøster da.

Skrevet

Du å ja? Er ikke noe kjekt det der :(

Prøvd det samme sjøl å bare gi mme på morningen før han får grøt for da er det 12/13 timer siden forrige måltidet men er nekt her også da. Så er ikke det at er han for melk til å ville ha mme.

Ta å gi beskjed viss du får noe fornuftig svar da viss du gidder=)

Nå har jeg prøvd å gitt han mme og det lille han fikk i seg kom bare opp igjen så da skal jeg ikke prøve å "tvinge" i han noe.

Men han er jo blid for det meste av dagen og sover jo godt om natta så!

Skrevet

Nei, man blir jo litt bekymra for at de skal bli dehydrert. Knærten min er også stortsett blid og sover godt, men tenker at det ikke kan være spesielt bra over tid at han får i seg så lite.

Skal høre med helsesøster i morgen, så skal jeg videreformidle evt tips og råd jeg får der vet du ;)

I dag har han fått i seg en porsjon grøt til frokost, trekvart middagsglass, 100ml MME, 3 ts frukt og til kvelds 2 ts grøt og 100 ml MME. I går fikk jeg ikke i han MME i det heletatt. Prøvde tilog med bittelitt eplejus blanda i vann, men det var ikke no interressant det heller gitt..

Skrevet

Jeg har vært i samme fortvila situasjon over en lengre periode med ammetulling fra 3-4 mnd-alder. Hun ville ikke ta flaske/mme og fikk i seg veldig lite mm frem til 7 mnd-alder. 7-8 mnd ingenting væske, kun fast føde. Nå drikker hun endelig mme fra flaske. Løsningen for oss etter måneder med forsøk, var i å i starten ha malt i melka (søtere smak), og gi henne i halvsøvne (dvs. rett før dupp eller sengetid på kvelden). I starten var dette også vanskelig, men nå har det gått seg til og hun liker faktisk både flaska og mme (uten malt nå). Vet ikke om det vil funke for dere, men det er jo verdt et forsøk....

Til oppmuntring så kan jeg jo si at hun ikke har hatt antydning til å ha tatt skade av minimalt væskeinntak over en lengre periode, er vel bare jeg som har vært syk av bekymring til tider... ;) På helsestasjonen sa de at jeg skulle prøve å ta det hele med ro så lenge jenta virka frisk og fin, og det gjorde hun jo. Håper det ordner seg for dere også! Ofte er dette med melkenekt bare en fase, men utrolig slitsom for oss mammaer :-/

Skrevet

Jenta mi nekta plutselig å ta flaska når hun var rundt 4 mnd... Løsningen ble å bytte flaske.. Gikk fra boots-flasker med ganske hard tut til medela-flasker med veldig myk tut..

Prøv å bytte tut på flaska til en med flere hull eller rett og slett bytte til en helt annen flaske..

Et lite tips: medelaflaskene og de billige sanoflaskene er like.. Sano koster ca 25 kr...

Skrevet

Da har jeg vært på helsestasjonen på kontroll.

Helsesøster sa at det er mye væske i grøt og frukt og litt i middagsglass å, og at babyene regulerer dette selv, drikker de ikke, er de rett og slett ikke tørste, og at de kan gå litt lei MME når de får annen mat i tillegg som kanskje er litt mer interressant.

Trengte ikke å stresse med det, så lenge barna har våte bleier hver 4 time, og så lenge de er i fin form. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...