Snuppa! Skrevet 30. januar 2011 #1 Skrevet 30. januar 2011 Alt kommer jo ut igjen i bleia, på 2 dagen her og har ikke blitt bedre.
mariabee Skrevet 30. januar 2011 #2 Skrevet 30. januar 2011 salte kjeks, eplejuice med litt farris i. Det binder magen. Ellers lett mat pleier å hjelpe, små måltid og mye væske.
Rafaella Skrevet 30. januar 2011 #3 Skrevet 30. januar 2011 Vi pleier å bytte ut havregrøten med risgrøt (4mnd), etter tips fra lege. Det har funket fint her i huset:-)
Nynte Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Ammer du? Hvis du bare gir mme og babyen er glad i annet å drikke som vann/saft etc, så er det noen som anbefaler å kutte ut melk noen dager. Også da grøt med melk i og heller bruke en grøt uten melk (grøt fra helsekost). Det er derimot viktig at babyen får i seg væske, så da er det bedre med mme enn ikke noe, hvis du skjønner. Eller så kan du gi blåbær (småfolk har på glass fra 4 mnd), kokte moste gulrøtter, banan, det skal være stoppenede. Minsten her hadde løs avføring i 3 uker engang før jul, men var ellers i god form. Var kjedelig for både han og jeg og ble rimelig lei av å bytte bleie hele tiden og han ble sår. Jeg ga han fortsatt mme, fordi han fikk så lite væske ellers.. Det er ikke unormalt at diare kan vare lenge, men se ann allmenntilstanden:)
Trultemor73 Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Jeg ga gutten min blåbærsaft (vanlig) på flaske når han hadde omgangsyke. Han likte det godt. Da var han 8 mnd. Ammet han også og så spiste han det han gjør ellers. Hadde god matlyst heldigvis.
rosa7 Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Kull flytende som de selger på apoteket gjør basjen hard igjen. Ps! IKKE gi for mye. da fårn hard mage.
EgG Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Snuppa på 12 mnd har hatt diare i 14 dager nå. Bedre i går og i dag. Styr unne melkeprodukter det du kan. Gi f.eks. Ritz kjekse, banan, ting med eple i. Også hjelper det å gi en blanding av eplemost og farris, men rist ut kullsyra. Også selvfølgelig; væske, væske, væske. Her rant avføringen. Ikke gøy i det hele tatt. Få lebert avføringsprøver så fort som mulig. Da skjekker de for bakterier og virus. Lykke til!
Trultemor73 Skrevet 30. januar 2011 #8 Skrevet 30. januar 2011 Kan man gi Ritz kjeks?? Trodde man skulle være veldig forsiktig med salt, og helst ikke gi de mat med salt i før de er 12 mnd. Gutten min fikk babykjeks og blåbærsaft når han var syk.
Trultemor73 Skrevet 30. januar 2011 #9 Skrevet 30. januar 2011 Jenta di var jo 12 mnd, så hun kan jo få salte kjeks, jeg mente altså babyen på 10 mnd.
EgG Skrevet 30. januar 2011 #10 Skrevet 30. januar 2011 Jeg tror det er ok med Ritz kjekse ved 10mnd også når det er snakk om diare. Det er jo ikke så mye salt i kjeksene og saltet er for å binde væsken slik at avføringen blir fastere. Men jeg er ingen lege eller lignende så dette skal jeg ikke si for sikkert. Jeg vet bare at etter 14 dager med diare så hadde jeg iallefall gitt det. :-) Tror ikke litt salt er farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå