Gå til innhold

Når fikk din(e) tenner? Og noen som har tips mor "tannpine"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som jenta mi har vondt og at det er tenner på vei. Hun er nå 4 mnd. Jeg har bitering til henne, men hun har ikke koordinasjonen helt i orden så jeg må sitte med henne hele tiden. Da foretrekker jeg å gni litt med finger selv.

Noen tips/råd? Er skeptisk til produkter og "medisiner"..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avkjølt bitering, tannkost.

Dentinox kan hjelpe og er helt ufarlig.

Ellers må du nok gjøre som oss andre: holde ut. De kan komme fort eller det kan ta lang tid. Sånn er det bare...

Skrevet

Snuppa mi fikk sin første tann da hun var 6,5mnd.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Her fikk guttungen sin første tann da han var 5 mnd. Heldigvis klarte han å holde biteringen selv og han brukte biteringen fra Mam og en pigvinrangle fra H&M. Han hadde ikke noen spesielle plager så vi gjorde ikke noe mer ut av det. Han fikk sin 3. tann nå forrige uke (7 mnd) og denne gangen har han vært sutrete. Her hjalp det å la han sutte litt på vannflaska, altså kaldt vann/ kald plastikk mot gommen. (Han ble faktisk 100% nattavvent, da han fant ut at det var bedre med kald vann om kvelden enn pupp...)

Jeg er også skeptisk mot å bruke for mye legemidler, men vi kjøpte Dentinox denne gangen og forsøkte det, men tror vi kjøpte det litt for sent... Vi kommer uansett til å bruke det på neste tann hvis det blir ubehagelig for han igjen, men vi smører evt. bare på om kvelden før han skal sove.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...