Gå til innhold

Blitt gravid uplanlagt, typen ber meg omtrent velge mellom "den" og han...

Mamma til en<3

Anbefalte innlegg

Er 5-6uker på vei, kjæresten sier han verken er klar for å bli far eller vil å sier jeg ikke tenker som ikke tar den vekk, å hinter til at vis jeg beholder den så skjærer det seg mellom oss..

sier jeg ødlegger livet hans vis jeg beholder den osv.. :S

Noen andre her som har blitt gravide som ikke vil/klarer å ta den vekk, men at kjæresten deres vil dere skal ta den vekk?

Lurer virkelig på hva jeg skal gjøre, vil ikke miste han, men klarer ikke ta den vekk! Og som jeg har prøvd å forklare han, at vis jeg tar den vekk så er det jeg som må slite med det resten av live og angre på det..

Noen som vet om noe jeg kanskje kan si så han får litt å tenke på å kanskje kjønner åssen det er for meg som faktisk er gravid? :)

Ellers veldig er det koselig om noen andre som er gravide vil snakke?

Noen andre herfra som er fra Telemark?

Er foresten 18år rekker akkurat å bli 19 før jeg får ungen om alt går bra:))

Fortsetter under...

Uff kan si jeg vet akkurat hvordan du har det! Jeg klarte ikke ta abort og tenkte det er jeg som vil lide om jeg tar abort ikke han. Og forholdet er det ikke sikkert varer uansett.

Jeg har termin 2mars og angrer ikke et sekund på min avgjørelse om å beholde! Barnefaren og jeg er ikke sammen, men han vil stille opp for barnet når det kommer.

I denne graviditeten har jeg innsett at vi er forskjellige som bare det. Så det hadde ikke holdt mellom oss uansett vi er så ulike. Og jeg vokser veldig på oppgave, det gjør nok du også.

Du kan jo si at om han sier fra seg alt ansvaret og du beholder barnet er det barnet som vil lide, og han kommer til å angre nbår barnet blir større det gjør de omtrent alltid.

Uansett gjør som du vil, ikke la noen presse deg til å ta et valg du ikke kan stå for. Jeg er ikke motstander av abort, men jeg er motstander av å la andre ta valget for seg! LYKKE TIL! spør om du lurer på noe.

jeg er 20 år. Og dette går så fint atte!

Ja ikke sant, vi jenter som må lide om vi tar et valg vi egentlig ikke vil..

Har prøvd å si til han at enten vi er sammen eller ikke så må han ikke "ha" ungen, skal ikke nekte han å se den vis han bare vil se den innemellom i starten og heller begynne å ha den når den blir litt eldre..

Men han sier han ikke vil ha den ungen og at ikke er klar for å oppdra no unge, men likevel er han allerede bestemt på å skrive under at han er faren osv..

Og hadde det ikke vært pga jeg var gravid med han nå så vet jeg ikke om vi hadde vært sammen pga vi bare krangler etter noe som skjedde på nyttårsaften og han klarer ikke snakke om ting uansett hva det er.. så blir til små krangler vær dag.. Prøver at forholde vårt skal holde ekstra nå som jeg er gravid, men vet ikke hvor lenge jeg holder ut.. han snakker jo bare dritt om den ufødte ungen vår og kommer hele tiden med frekke kommentarer på det.. :S

Men takk for svar :))

Høres ut som om du allerede har bestemt deg. Det virker på meg som om han takler dette dårlig og da må han bare få gjøre det. Kan ikke tvinge han til å ta ansvar. Jeg ville gjort det slutt med han og fokusert på deg og babyen så dere får en best mulig start på dette nye som skjer. Fint om du inviterer han til alle kontroller og holder han oppdatert osv så han ikke kan si du har ekskludert han.

En slik kjæreste du beskriver der minner veldig om hvordan min var og en slik kjæreste er det vel få som vil ha? Lykke til kjære deg =)

Husk du er den viktigste i ditt liv, og velger du å ha dette barnet er h*n den viktigste i ditt liv =)

Ja, har vel egentlig det..

Ja, holder han oppdatert og spør om han vil være med...

Er vel sant det, bare vanskelig når man er glad i en.. men hvor lenger tid det går hvor værre blir det jo seff da..

:))

Jeg har ingen erfainger innenfor detta temaet, noe jeg vil si takk og lov for.

Men jeg skjønner VELDIG godt at det der må være stein tøfft for deg.

Jeg veit at jeg hadde ALDRI tatt bort et lite barn for en (sorry ordet) drittsekk som ba meg om og skulle gjøre det.

For det er nettopp det sånna mannfolk er, drittsekker.....

Om dem er så lite intressert i og bli foreldre får dem stå for prev. i tilegg dem også mener jeg..

Fleste parten som har sex veit hva det kan resultere i, uansett om kvionnfolke går på prev. eller ikke..

Jeg håper virkelig du tar det valget du selv føler er det rette..

Du kan aldri forlange at pappan til dette barnet skal være der for værken deg eller den lille om han sier han ikke vil være der.

Men så har det seg også sånn at jeg trur det er en liten grunn til at man går gravid i 9mnd. og ikke en uke :P

Innen de 9mnd. kan mye forandre seg av meninger til pappan.

Selvom kanskje dere ikke holder sammen, eller om at han ikke vil være der i det hele tatt i begynnelsen så kan jo det snu seg litt etter litt bare det får gå opp for han hva dette egentlig virkelig vil si.

Enda er gutten i sjokk, noe som også er fult forståelig.

Jeg vil bare ønske deg masse lykke til, og stå på ditt :)

Om du blir ståanes aleine klarer du det også supert, mange som gjør det :D

Annonse

Jeg veit at jeg hadde ALDRI tatt bort et lite barn for en (sorry ordet) drittsekk som ba meg om og skulle gjøre det.

Om dem er så lite intressert i og bli foreldre får dem stå for prev. i tilegg dem også mener jeg..

Fleste parten som har sex veit hva det kan resultere i, uansett om kvionnfolke går på prev. eller ikke..

Du kan aldri forlange at pappan til dette barnet skal være der for værken deg eller den lille om han sier han ikke vil være der.

Men så har det seg også sånn at jeg trur det er en liten grunn til at man går gravid i 9mnd. og ikke en uke :P

Selvom kanskje dere ikke holder sammen, eller om at han ikke vil være der i det hele tatt i begynnelsen så kan jo det snu seg litt etter litt bare det får gå opp for han hva dette egentlig virkelig vil si.

jeg har selv vært i den situasjonen. for meg var det egentlig ikke noe valg. lille som jeg alltid vil være mamma til, eller kjæresten som det kan ryke med når som helst? ja jeg valgte lille, og er i dag stolt mamma til en vakker jente på 2 år og 4 mnd :) BF dro fra meg, men ombestemte seg etter noe dager, og vil ble sammen igjen:) ta valget som føles riktig for deg. man angrer ikke på barnet sitt, en abort derimot, -KAN- man angre lenge på..

Lykke til!

*Puza90*

Kommer til å beholde, men er ganske tungt akkurat nå for alle de nærmeste rundt meg er bare negativ og slenger dritt.. Er ikke snakk om å si at de syns jeg er for ung og burde få meg utdanning først, men er liksom dritt til både meg og min ufødte unge ! :S

Men prøver og drite i det å tenke positivt, men det ødlegger jo mye, men er mest barnefaren jeg tenker på, men er jo like mye min unge så jeg klarer nok ikke ta den vekk..

Tusen takk :)

*mamma91&prinsessa.nr2 på vei*

Nei har vel egentlig tatt et valg fra første sekund - beholde..

Sant det, og da er det jo mer verdt og beholde..

Ja, vet jeg ANGRER vis jeg tar den vekk.. hadde aldri tatt den vekk fordi jeg selv hadde villet. Hadde jeg gjort det nå er det pga kjæresten og alle de nærmeste rundt meg som bare slenger dritt både til meg og den ufødte ungen.. :S MEN prøver å drite i alt de slenger dritt og tenke positivt.. :)

Foresten. er du gravid igjen?:) hvor langt på vei isåfall?:)

Hvor i Telemark er du fra da? om du vil svare på det da seff.. Er selv fra Kragerø :)

Annonse

ja bare drit i de som slenger dritt altså. du (og BF?) kommer til og klare dere utmerket godt med lillingen i magen!:)

ja er gravid igjen. er 18 uker i dag :) er ikke med samme bf, men han er jo en bok i seg selv :P

jeg bor i skien :)

hvor er du fra da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...