Emmicke Skrevet 29. januar 2011 #1 Del Skrevet 29. januar 2011 Hei, Hentet ut ivf medisiner idag, men klarte glemme å få med kvittering i spraytåka:( er det mulig å få i ettertid, evt få en samlet en når det (evt) nærmer seg 15 000? En annen ting,. på resepten min har jeg suprecur, som jeg hentet ut for en stund siden. (2 pk) Puregon står det 600x2, ovitrelle 1 stk, og crinone gel 2x15 applikatorer. Ble så usikker på hvor mye jeg egentlig trenger, så jeg endte med å ta med meg 600 puregon, ovitrellen og 1 pk crinone gel. (a 15) Men det blir vel kanskje altfor lite det? Hun på apoteket ante ikke, og i.o.m at jeg ikke får returnert evt ubrukte medisiner foreslo hun å ta med halvparten. Resten ligger jo hos dem, så kan bare hente det ut. (er liksom ikke ting det blir solgt fryktelig mye av per dag hihi) Trodde det ville følge med sprøyte til puregonen, men det gjorde det visst ikke. Er det også noe som må bestilles fra grossist, eller får jeg det hos legen (ullevål) ved ultralyd før oppstart kanskje? Føler meg helt grønn på alt dette, men har time for ultralyd på tirsdag. Har da sprayet 3 1/2 uke, så sprøyter er vel like rundt hjørnet. Er ikke helt til stede om dagen kjenner jeg, mye nerver og tanker! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142848058-glemte-kvittering-p%C3%A5-medisiner-og-et-par-andre-spm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 29. januar 2011 #2 Del Skrevet 29. januar 2011 Hei, du bør gå tilbake og få en kvittering på medisinene. Alle kvitteringer og skjema for tilbakebetaling av medisinutgifter må være sendt inn til innen seks mndr. Mener å huske at jeg sendte inn rett etter 2.forsøk, og da var jeg akkurat såvidt innen tidsfristen. Når det gjelder hvor mye medisin du skal ha, så får du vite d av klinikken. Jeg var i Haugesund, og der fikk jeg med sprøyta til puregonen på første infomøtet og samtale. På de to første forsøkene hadde jeg langt regime med spraying og da fikk jeg tilsendt medisinene og beskrivelse av hvor mye jeg skulle ta. På 3. forsøk (det som var vellykka) hadde jeg kort regime og da fikk jeg resept og info om hvor mye jeg skulle ta. Du kan jo bare ta en tlf og høre. Jeg nølte aldri med å ringe hvis det var noe jeg lurte på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142848058-glemte-kvittering-p%C3%A5-medisiner-og-et-par-andre-spm/#findComment-142848102 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 29. januar 2011 #3 Del Skrevet 29. januar 2011 Har du ikke fått plan mhp dose etc enda? Da fåt du det når du er på UL - og da vet du 100% sikkert hvor mye du trenger. Be om at de går nøye gjennom planen med deg, siden det kanskje er første gangen din? Puregon: Aller mest sannsynlig trenger du begge de to ampullene. Det skal svært lave doser (og få dager med stimulering) til for at du bare trenger den ene. Crinone: Du trenger helt sikkert begge pakkene. Dosen du kommer til å få blir to Crinone om dagen, og de skal du ta omtrent fra uttak til og minst et par uker fremover -> du trenger to pk. Sprøytepenn til Puregon får du hos klinikken. På nettet finner du en fin video som viser hvordan den brukes. Lurt å passe på å oppbevare medisinene slik de skal. F.eks synes jeg å huske at Ovitrellen skal i kjøleskap. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142848058-glemte-kvittering-p%C3%A5-medisiner-og-et-par-andre-spm/#findComment-142848183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå