Gå til innhold

Skal ha ks til uka

Anbefalte innlegg

Ved forrige ks kom nattevakt og tok tempen på meg før raport, er dette standar? Synes det var en uting, både fordi jeg ble veket og at det var sykt lenge til frokost, spes. i helga da den er en time senere en ellers i uka. Skal ligge der over helga nå også. Vet dette virker som en fille ting, men synes det var unødvendig å måtte ligge i over to timer med et sovende barn og lite å finne på. Spurte også da om å få smertestillende så jeg kunne klare å komme meg opp, men det fikk jeg først når jeg ringte på dagvakta, de tenkte muligens jeg sovnet igjen så de hadde ikke brydd seg med å komme inn igjen... Er det lov å si ifra at jeg ikke ønsker de skal komme å vekke meg og at det får skje på dagvakta? Gjør meg ingenting opp å amme og det der.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142848053-skal-ha-ks-til-uka/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt klart at du kan si i fra. Det er det som er fordelen med å ha vært igjennom et fra før. Du kan jo si at du vil ta det i forbindelse med at du ammer (om natta/morran) og dere er våkne. Du vil ringe på. De kan da svare om hvor mange timer etter ks det er nødvendig. Du vet jo ikke om du er våken, så om det er nattevakt eller dagvakt kan jo være vanskelig å planlegge.

Hei,

Pasientrettighetsloven har gjort det klinkende klart: det er du og kun du som bestemmer om du vil bli tatt temperaturen på. Hvis de argumenterer med at de ikke har anledning til å gjøre det på et annet tidspunkt, så kan du jo skaffe deg et øretermometer selv slik at du på egenhånd kan kontrollere temperaturen. Det er jo lurt etter et ks. Og så sier du bare fra hva den ligger på. Det er altså helt uvesentlig om rutinene på sykehuset er slik eller sånn. Lovverket er krystallklart på at du bestemmer. Det er bare å gi beskjed og avfeie alle eventuelle argumenter med at dette er helt opp til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...