Gå til innhold

Noen som har fått til å pumpe seg tilbake til full melkeproduksjon? (såkalt relactation)

Anbefalte innlegg

Litt om meg: ammet i 4 uker, men måtte gi opp da jeg mista melka, jenta ville ikke ta puppen, og jeg stressa så fælt at melka ikke kom ut, og den forsvant tilslutt. Nå, ca en mnd etter, har jeg enda ikke kommet over "tapet" og vurderer å begynne å pumpe for å få tilbake melka, og forhåpentligvis klare å begynne å amme igjen. Men i "verste fall", om jeg får melka i gang da, så vil jeg jo kunne gi på flaske.

Er det noen som har klart å få tilbake melka etter ammestopp? Har lest en del om det, at det er veldig tungt i starten. Men for meg er amming viktig, og jeg vil gi det en siste sjangs før jeg klarer å slutte å tenke på det. Da vet jeg at jeg har prøvd alt.

Fortsetter under...

Det stoppet helt opp for meg da junior ble flydd til Ullevål med hertesvikt og hjerterytmeforstyrrelse. Dagene ble kaotisk og overføring til Riksen med påfølgende hjerteoperasjon førte til en tørke kan du si...

Jeg prøvde å pumpe meg opp da han lå på intensiven, men det var ikke så enkelt nei! Jeg fikk da noen piller som heter Afipran som er mot kvalme, en av bi virkningene er melkeflod og det satt produksjonen i gang for fullt hos meg.

Dette er noe du kan prate med legen din om, visst det skulle vise seg å bli vanskelig å få det til med bare pumping?!

Ja, det skal jeg gjøre, takk for tipset! Kanskje jeg kan få sånne piller likevel, så jeg slipper å pumpe meg ihjel, siden jeg i tillegg har veldig treg utdrivningsrefleks. Tømte ei flaske nesespray på under ei uke mens jeg holdte på med amminga. Skal høre med legen, om jeg finner ut at jeg skal gjøre et forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...