mamma til Armand & Even Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 Jeg skal reise hjem til Norge i uka. savner familien min og mine venner.): bor i københavn og skal til oslo. har pratet med min jordmor og hun sa at er OK.!! men jeg er litt redd å ta fly. jeg har bestilt flybillet for en time siden men jeg ble angrep. kansje jeg burde holde meg unna fly reise siste del av svangerskapet??? jeg har aldri reist med fly som gravid. håper at noen kan dele erfaring med meg takk (:
Maewin Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 jeg reiste med fly rundt uke 27 og dro hjem i uke 29. det gikk helt greit sånn helsemessig altså! 2 timer var den lengste flyturen. du burde nok ta med deg noen papirer som bekrefter terminen din, siden de fleste flyselvskap ikke vil du skal fly når du har mellom 4-2 uker igjen til termin, men da jeg dro reagerte de ikke i det hele tatt.
2tettebabyer Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 jeg har reist med fly hele tiden både i dette og forrige svangerskap, og også bare tre uker etter at baby var født :-) for min del har ikke dette bydd på noen problemer, og helsemessig så er det ikke farlig heller. Det er forskjell på flyselskap, men tror ryanair har strengest krav med å ikke reise etter uke 32, mens sas og norwegian har uke 36. ta med helsekortet, kjekt å ha og god tur. jeg reiste sist i uke 32, og ingen spurte om hvor langt jeg var på vei. fikk bare litt ekstra hjelp siden jeg hadde med lillejenta på 8 mnd :-) GOD TUR og kos deg med familien :-)
Solstråle_76 Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Jeg reiste med fly i julen, da var jeg 29 uker på vei og ikke noe problem. Helsemessig er det ikke farlig å fly når en er gravid. Grunnen til at flyselskapene har satt en grense til 2-4 uker før fødsel er pga at de ikke ønsker at fødselen skal skje ombord. Helsemessig er det ikke fare for hverken deg eller barnet å fly (har snakket med jordmor om dette). Hun anbefalte å bruke støttestrømper om det var en lengre flytur. God tur hjem til familien:-D
Snøfnugg75 Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Det går nok fint. Eg har tatt fly fram til 4 veker før termin. Ta på støttestrømper, drikk vatn og prøv å slappe av. God tur
Gjest SweetMommy <3 Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 Jeg fløy til spania når jeg var 32 uker på vei og det var ikke noe problemer=) ha gode støttestrømper så går det fint,behaglige klær er vell og en ting å tenke på med men ellers er det ikke noe som tilsier at du ikke kan reise. Lykke til=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå