Gullis :) Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 dpo = days past ovulation/ antall dager etter eggløsning wpo = weeks past ovulation /antall uker etter eggløsning 1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor 1 pdo: En ny glød 1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse 1 pdo: Kvalme 1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes 1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet 2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre. 5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg 6 dpo: Hjertebank 6 dpo: Luft i magen 6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa) 7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig. 7 dpo: Markerte blodårer på brystene 7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte 7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere 7 dpo: Tett nese 7 dpo: Slapp og trøtt 7 dpo: Humørsvingninger 7dpo: Halsbrann 7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen 7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp 7 dpo: Vekslende hard og løs mage 7 dpo:Kviseutbrudd 8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig 8 dpo: Fryser og svetter om hverandre 8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt) 9 dpo: Frysetokter 9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig. 10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det 10 dpo: Drømmene blir mer tydelige 10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig 10 dpo: Svimmelhet 10 dpo: Tørr hud 10 dpo: Generell tretthet 11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker 12 dpo: Neseblod 12 dpo: Uren hud 12 dpo: Mister hår/tynnere hår 12 pdo: Metallsmak i munnen 14 dpo: Oppkast 15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.
Gjest Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 oi oi oi!!! ) dette var skikkelig oppmuntrende har vært litt spent nå noen dager siden jeg nettopp har hatt tanta på besøk, men alikevel testet positiv en uke etter hun "reiste" har så mange like symptomer som stemmer med denne listen, tuuuusen takk for at : "you made my day"(evening;) ) !! :-D
vår første 19 mnd prøving Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 dette var spennende, har aldri sett denne listen før. er det slik syklusen til de fleste er?
Ønskebaby08*12 Skrevet 30. januar 2011 #4 Skrevet 30. januar 2011 Mener jeg har sett denne listen tidligere på et annet nettsted. Er ikke dette symptomer for graviditet, dersom egget blir befruktet?. Ser her at man kan faktisk teste positivt ( på graviditet) 9 dager etter EL, forrige gang jeg var gravid testet jeg positivt 8 dager etter antatt befruktning, så da går det an da...
Gjest Skrevet 30. januar 2011 #5 Skrevet 30. januar 2011 Fin liste! Men dessverre har jeg hatt utrolig mange av disse mellom EL og TR, trolig fordi jeg håpte for mye
Gullis :) Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 30. januar 2011 Det er en liste for tidlige graviditetstegn
Musemor med tre søte små Skrevet 30. januar 2011 #7 Skrevet 30. januar 2011 Fin liste, men hvordan er det mulig å få symptomer allerede 1 DPO? Egget fester seg rundt 7 DPO +/- et par dager, og kroppen begynner å produsere HCG et par dager etter egget har festet seg. Man kan IKKE få symptomer før egget har festet seg...
Gullis :) Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2011 Nei, man kan nok ikke få symptomer før egget har festet seg . Tenker at man heller da tenker på symptomer etter en eggløsning. Men som mange skriver, disse symptomene kjenner man i hytt og pine før IKM uansett. Jeg har tre barn og ble gravid da på 1-2 pp, det jeg husker da var at det eneste jeg kjente var ekstremt såre brystvorter. Hadde en SA i desember , da merket jeg ikke noe , hadde til og med mensen en uke før jeg testet pos. Utover det har jeg stort sett gått på ppiller og da har jeg jo ikke hatt EL så jeg har lite å sammenlikne med. Sånne lister må man ta for det det er, litt underholdning og noe som gjør at tiden fra EL til IKM går litt fortere .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå