Gå til innhold

våkner mellom 05-0545 HVERDAG...aldri et unntak-noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lilleprinsesse legges i 19-1930tiden og har som oftest sovet 2timer i løpet av dagen. Men skjer ikke at hun sover lengre enn til 0545 til og med når vi har dratt ut tia:( noen råd for en som har lyst å sove bare pittepittegranne mer;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun?

Kanskje hun bare kunne få en liten melkflaske på senga?

Det pleier å hjelpe her hvis snuppa er urolig på natta.

Skrevet

Hun er 11/5år den Lilleprinsessa-Mmmm ;)

Flaske kan hun få tidlig på natten, eller tidlig morgen .... eller beggedeler,men hjelper ikke:S

Drømmen er bare etter 0630 så er jeg super gla for da kan det godt bli morran,men kl0500 er ikke morran.... prøver så lenge jeg klarer å ha henne i senga med evt laske eller leker...men hun er en minisjef.....

Men verdens nydeligste :)

Skrevet

Kjøp boken "sov godt" av Karin Naphaug, helt genial!Og den er fra 0-8 år, så her er det mange bra tips fremover!!

eget kapittel om morgenfugler også:)

Med disse tipsene sover vår fra 18.30- 07 hver natt. Han er straks 1 år. Om vi er veldig trøtte i helgen, så gir vi en melkeflaske i sengen om morgen, og da sover han som regel til 08-09 tiden!Men, kan ikke gjøre det for ofte, for da blir han vant til den servicen, og vpkner tidligere for å få det, så en gang iblant går greit.

Lykke til, og som hun sier, "dere (foreldre) bestemmer når det er morgen". Selvsagt innen rimelighetens grenser, men ja, det er mulig.

Du må ihvertfall ikke la henne få morgen kl 05!

zzzzzzzz...håper dere lykkes, det hjelper enormt på humøret!

Skrevet

Takker;) nei det er virkelig IKKE morgen kl05 det er natta:( men ikke lett når mor liker å sove leeeeeeeeeeenge;) mens minisjefen tidlig -meget dårlig kombi...men rart med det-elsker å stå opp med henne uansett men ... trenger jo søvn;)

Skrevet

Kjenner igjen dette... Junior på 14 mnd sover sjelden etter kl. 5 (helst starter dagen en del tidligere), men er tross alt glad for at han har sluttetå våkne før kl. 4... Er heldigvis morgenfugl selv, men hadde vært digg om helgene hadde startet 05.30 i stedet for 04.30... :-b Mange fine og flotte råd om soving, men ikke alltid det funker for din unge.

Skrevet

Hvor sover hun? Hvor stor dyne har hun?

Vi hadde en morgenfugl i lang-lang-lang tid, men det endret seg da jeg byttet til større dyne. Høres banalt enkelt ut, og det kan hende det er tilfeldig, men nå sover han lett fra 1900 til 08.30-09.00 i helgene (våkner med oss i ukedagene rundt 07.00)...

Han er 14 måneder og har gjort dette i en måneds tid nå. Vi krysser fingrene for at det varer så lenge som mulig. Noe annet jeg gjør, er å gå inn til ham før jeg legger meg og legge han rett vei og trekke dyna over ham igjen. Han sover så tungt at han som regel (har hendt én gang) ikke våkner av det.

Jeg tror ikke jeg ville begynt å tilby ham mat på natta - da har du en vane du vanskelig kan legge fra deg!

Skrevet

Hei. Vi har samme problem.

Merker jeg blir litt irritert over utsagnet "Foreldrene bestemmer når det er morgen" Står det i den boka det da? Hva menes med det? Hvis ungen står i senga og hyler kl 5, skal jeg la henne hyle, til jeg bestemmer at det er morgen?

Skrevet

Jeg ville ha anbefalt å kutte ned litt på soving på dagtid. Det har fungert bra på begge mine, når de våkner veldig tidlig om morgenen.

Skrevet

Her virker det dessverre motsatt: Jo kortere dagsoving, jo kortere natt... Sover aldri mer enn 2 timer på dagen, og på natta ca. 9-11 timer.

Skrevet

Har vært der, men nå nærmer han seg 2 år, og nå sover han til rundt kl 7, men med noen unntak. I sommer var det 4.30-6.00. Og det er ikke vi som bestemmer når det er morgen. Vi kan ikke høre på skriking mange timer en hel morgen. Da kan vi like gjerne stå opp. Også er han veldig våken, så det nytter ikke å få han til å sove igjen.

Bare trøster hovedinnlegger med at det går forhåpentligvis over etter en periode. Noen barn bare er sånn. Jeg var selv sånn da jeg var liten.

Skrevet

Jeg har ei snuppe på snart to år, og vi hadde en periode hvor hun også våknet så alt for tidlig..Jeg har hele tiden vært opptatt av faste rutiner, med legging til ca samme tidspunkt hver dag. Så kl 19 var det vi hadde som fast leggetidspunkt..

Men plutselig ble søvnen dårligere, hun var urolig, våknet flere ganger og ville opp tidlig.. Vi prøvde å holde henne oppe lengre, kutte ut dagduppen, men det som virkelig hjalp, var å legge henne tidligere! Høres jo veldig tidlig ut, men nå starter vi kveldsstellet halv seks, og hun er i seng litt etter seks og musestille til halv sju. Og nå sover hun til åtte-tiden, og kanskje halv ni også til og med, hver dag :) Det er jo perioder hvor søvnen forandres, og man må bare prøve seg frem og justere sånn best man kan :) en ting er hvertfall helt sikkert, for lite søvn er ikke noe ålreit, hverken for liten eller for stor.

Lykke til :)

Skrevet

Noen unger er jo morgenfugler også da! 05.45 ser jeg ikke som uvanlig! Vår lille gutt legger seg kl 18, og er våken kl 06. Dette skjer også om vi legger ham seinere f.eks kl 20.

Han sover lite på dagtid også, kan ikke gå over til null soving på dagtid ennå når han er så liten!

Det er jo ikke unormalt i det hele tatt for barn å være lys våkne tidlig om morningen. Her hjelper ingenting hvis mini er allerede våken, da er det opp og hopp!

Tror noen foreldre at de skal få lange morgener når de får barn?

Skrevet

Hei. Har samme problem her i huset. Jeg står opp, skifter bleie og gir henne frokost (jenta mi er 1,5år). Så går vi gjerne og legger oss igjen i 8 tiden. Det er jo en mulighet hvis du bare har en unge. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...