Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... noen med tilsvarende erfaringer? Han satt i sete helt til uke 32. Da snudde han seg til hodeleie og ble der i hele to uker. Nå har han ligget i tverrleie siden. Ryggen ned og hode og rumpe opp på hver sin side. Har altså hode, hender og føtter over navlen min, mens resten av kroppen hans ligger i en bue under. Tverrleie er liksom ikke beskrivende nok. Min baby har inntatt ball-leie!!! Han er estimert til å være stor. I uke 32 var han 2500 kg! Jeg er høy, da (180), gjør kanskje at han har større plass til å snu seg? (ønsketenkning).

Noen som har erfaring med tverrleie sent i svangerskapet?

Takk for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Jeg har ikke spesielt erfaring og slikt med tverrleie.. men var på kontroll forrige uke.. da var jeg 36 uker på vei, og fikk konstatert tverrleie.. skal tilbake på mandag ca 37 uker, og få vite hva som skal skje, eller hva di gjør videre... men har ei VELDIG urolig jente i magen, som turner MYE! så håååååper det er det at hun bare har mye plass enda, og at hun selv bare trener litt før hun legger seg rett vei;) Dette er barn nummer 2, forrige barn festa seg ikke før heeeelt på slutten, dvs at dem heller ikke da følte han festa seg, men sa han gjorde det så godt som... Så mulig det er det at man har stort bekken og god plass?! ;) Får virkelig håpe din også finner rette veien;)

(var i begynnelsen av denne måneden til jordmor, og fikk konstatert seteleie da... dagen etterpå var jeg på UL og der så vi en baby med hodet ned. og dem sa til meg da at når den nå hadde lagt seg med hodet ned var det usannsynlig at ho ville snu seg igjen, for det var visst vrient... men det var tydeligvis NULL problem for denne jenta;) )

vi får krysse fingrene:-D

Skrevet

Heihei! =)

Tror ikke du skal bekymre deg enda! Hos meg lå knøttet i tverrleie helt til jeg var 36+4, da snudde han seg med hodet nedover. Er nå 38+3, og hodet er fortsatt nede i bekkenet, og har festet seg =) Og jeg er bare 160 cm høy, så du har jo med andre ord mye mere plass å gå på for knøttet ditt ;) Hvis du er bekymret for dette om enda ei uke, kan du få jordmor til å hjelpe deg med å snu nurket, dytte litt på han/henne og stimulere slik at h*n vrir seg riktig vei. Det skulle egentlig gjøres med meg, men så snudde han seg jo selv =)

Håper dette hjalp litt! Lykke til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...