jente_80 Skrevet 29. januar 2011 #1 Skrevet 29. januar 2011 hei! Er bare i uke 24 og vet at lillejenta fort kan snu seg. Men jeg kjenner en snikene liten bekymring for evt. setefødsel (1. gangs) Alle bevegelser jeg kjenner er under navlen, og det er en sjeldenhet at jeg kjenner bevegelser over. Erfaringer, noen??
Linda :) Har født nr 2 <3 Skrevet 29. januar 2011 #2 Skrevet 29. januar 2011 I mitt første svangerskap hadde guttungen min snudd seg med hodet ned til uke 29. Nå ligger babyen i tverrleie og er 27+3, er vel fortsatt god plass til å snu seg rundt. Fastlegen sa at det ikke er før etter uke 30 man skal følge med. Babyen din vil nok snu seg. I uke 24 ligger 50% med hodet ned og 50% i seteleie
Popelko Skrevet 29. januar 2011 #3 Skrevet 29. januar 2011 Forrige gang lå gutten min i seteleie, fant ut i uke 36. Da snudde de han når jeg hadde kommet til uke 37. Så kanskje du blir tilbudt vending hvis hun ikke snur seg ?
Ladybug~N&E Skrevet 29. januar 2011 #4 Skrevet 29. januar 2011 bare rundt 3-4% ligger i seteleie ved termin. så du har oddsene med deg!!!! jeg visste mi satt i sete lenge før jordmora fant det ut. jeg kjente kun spark nede og ned mot underlivet. hun satt med den ene foten under seg i tillegg. uke 33+6 lå hun fortsatt i sete og ul i uke 34+0 viste at hun plutselig lå i hodeleie. veldig gla for det for de tar ikke imot fotfødsler ved sykehuset jeg skulle føde på og jeg føder helst vaginalt uansett hvilken vei ungen ligger. (ks-skrekk) de aller, aller fleste snur seg i gooood tid;) og det er ikke rart at din baby ligger i sete nå. det er god plass til akrobatikk;)
jente_80 Skrevet 30. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2011 tusen takk for svar alle sammen jeg får vel bare fortsatt nyte svangerskapet, og smøre meg med tålmodighet ang sete eller ikke. Har litt "ks-skrekk" selv, og ønsker å føde vaginalt. Vi får se
venter bolle nr 2 Skrevet 30. januar 2011 #6 Skrevet 30. januar 2011 hos meg trodde både lege og jordmor at hode hadde festet seg i uke 37.. men det var visst seteleie; fant det ut en uke på overtid. hadde forberedt meg på vaginal fødsel hellt til vi fant det ut, da ble det keisersnitt dagen etterpå. ( fikk velge) men turte ikke føde med baby i seteleie.. Hadde ikke lest om ks i det hele tatt, men alt gikk strålende! Jeg har bare positive ting og si om ks! gikk veldig greit etterpå også. litt lengre rekreasjonstid, men alt i alt var det ern fin opplevelse. er gravid igjen nå, så er litt spent på hva det blir til denne gang.. men jeg tenker at målet er jo at ungen skal ut. ks eller fødsel. lykke til uansett hva det blir til =)
jente_80 Skrevet 1. februar 2011 Forfatter #7 Skrevet 1. februar 2011 takk for svar til deg også Jeg vil jo aller helst føde vaginalt, men om valget blir mellom KS eller setefødsel... så må jeg vel som førstegangs krype til korset og si KS. Selv om mange føder i seteleie og alt går fint, er det vel større fare for komplikasjoner osv. Men vi får se....
slitelita er mamma til 3!!:) Skrevet 1. februar 2011 #8 Skrevet 1. februar 2011 Forrige gang jeg skulle føde lå jenta mi først i tverrleie,så snudde hun seg til seteleie..bekymret meg veldig for både keisersnitt og setefødsel..men en uke før tremin var jeg inne på sykehuset til vending..det var litt mye styr og venting på sykehuset,men selve vendingen var over på 3 min kanskje,litt ubehaglig,men absolutt verdt det:) Tenker din baby snur seg,men om ikke så vet du at der kan vær ett alternativ til også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå