Gå til innhold

Får ikke småbarnsforeldre lov å være syk eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klaging å mas selv om jeg svetter aldri så mye,jeg skal helst ikke kunne stå på bena for å slippe å gjøre noe når jeg er syk.Han klager over å måtte handle inn,lage mat,rydde å ta seg av ungene.Er det så ille hos dere også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Slik skal det ikke være. Man må samarbeide og vise hensyn til hverandre.

Handle, lage mat og rydde er ikke noe han burde klage over. Du bør nok ikke vente samme standard som når du selv rydder, men noe bør han bidra med.

Skrevet

overhode ikke slik er, men så deler vi på oppgavene, uten å holde regning med det. Er den ene syk (dessverre ofte meg), tar faren hele belastningen.

Vi er da voksne mennesker med felles ansvar for hus og barn!

Skrevet

Nope ... noen av oss har klart å finne en MANN og ikke en som fremdeles oppfører seg som en guttunge ...

Skrevet

Makan til oppførsel! Nei, veit du kva!

Du må ha skjemt vekk mannen din, om han forventar at du skal gjere alt, sjølv når du er sjuk.

Fy og skam for oppførsel! Be han skjerpe seg (og hils å sei at fedre på 21år er meir gentlemann enn han!).

Inkluder mannen meir i kvardagen, så forstår han kanskje kvifor du ikkje kan gjere alt sjølv når du er sjuk.

God bedring!:)

Skrevet

De to gangene jeg har vært syk mens vi har hatt barn har mannen også vært syk så det har vært virkelig slitsomt. Vi har ingen til å hjelpe oss med ungene. Omgangssyken selv og må vaske klærne og lage mat mellom øktene. DET er ille det.

Skrevet

Nå er jeg heldivigs velsignet med en fantastisk mann, men jeg må si jeg kan bli misunnelig på min svenske venninne... De har en baby som ikke sover særlig godt om natten, pluss at storebror våkner tidlig og har vært mye syk. I tillegg jobber mannen hennes skift. Men hva gjør man da i Sverige når mor blir utslitt, og i tillegg får forkjølelse, omgangssyke og alt det barnehagen gir oss - jo de gir mor sykemelding så far kan være hjemme fra jobb uten at sjefen kan klage ett døyt...

Flere enn meg som vil flytte? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...