Gå til innhold

Morkakeløsning

gdni

Anbefalte innlegg

Jeg er 10 uker på vei med mitt 3.barn og gleder meg voldsomt....I mitt 2. svangerskap løsnet morkaken og fikk hastekeisersnitt...6 uker før termin. Alt gikk heldigvis bra,men frykten for at dette skal gjenta seg i dette svangerskap er stor og jeg er livredd for at jeg ikke skal rekke å komme på sykehuset denne gangen. Var tilfeldigvis på sykehuset sist....Var på UL på fredag og alt så bra ut så langt....Men fikk ikke time til UL før uke 24 og det ble ikke nevnt noe om blodfortynnende...Noen som har erfaring med dette? Bør jeg ikke får mer oppfølgning og er det ikke vanlig at man går på blodfortynnende når man har hatt morkakeløsning tidligere? Jeg fikk streng beskjed om å kontakte føden/legen ved neste svangerskap når jeg fikk nr.2 slik at de kunne følge opp....!

Hvor stor sjanse er det ellers for at dette skjer igjen? Noen som har opplevd det 2 ganger?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg skjønner så alt for godt frykten din.

Her er en tråd jeg har skrevet om det samme, med mine erfaringer:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/10286508

Jeg fikk meget tett oppfølging av lege og sykehus hele veien, men det var jo også pga mitt blodtrykk. Fikk ikke blodfortynnende, fordi jeg tok en blodprøve rundt uke 12 som sa at jeg ikke var i gruppen som trengte dette.

Liten sjanse for at det skjer igjen, men noe høyere sjanse for deg enn for andre - siden det har skjedd en gang før. Men som sagt liten sjanse. Jeg var dødsnervøs hele svangerskapet, men gikk frem til termin med planlagt ks.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...