Anonym bruker Skrevet 29. januar 2011 #1 Del Skrevet 29. januar 2011 Hei, har en gutt på 7 dager og jeg har ammer. Tredje og fjerde dag hadde jeg melkespreng så det holdt, masse melk og mye lekking, så jeg var fornøyd og tenke at jeg har ihvertfall nok melk. MEN i går ble puppene slappe og det virker som jeg ikke har så mye... han er sulten og skriker, jeg ammer og ammer men det hjelper ikke så mye. Hva har skjedd, han har hengt ved puppen helt siden han ble født, hvorfor er det ikke justert til nok/mere? Jeg skjønner ikke og jeg er så fortvilet, han kan jo ikke sulte heller..snufs... Jeg stoppet å amme med min første etter tre mnd, etter mye slit for hun ble aldri mett, Startet med erstatning og da klarte jeg ikke å holde prod ved like... Jeg håpet at det var fordi hun var storsulten (hun gikk mye opp i vekt så hun fikk nok, men hun ville ha mer ), ikke fordi jeg hadde lite melk....men nå lurer jeg... er det noen som vet hva jeg kan gjøre nå, jeg trenger sårt noen råd.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846900-hjelp-hva-er-det-som-skjer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Februarfisk Skrevet 29. januar 2011 #2 Del Skrevet 29. januar 2011 Virker som du har et økedøgn. Min mor fortalte meg at når hun hadde økedøgn så heftig som du beskriver, pleide hun å la pappa ta babyen en halvtime - tre kvarters tid, mens hun gikk seg en tur. Da fikk hun stresset ned som igjen økte melkeproduksjonen, i tillegg til at brystet ble litt fylt opp til neste amming. Ellers er det vel bare å legge han til ofte, og så blir det produsert mer melk ganske raskt. Så vidt jeg har forstått er det dummeste man gjør dersom man ønsker å fullamme, å begynne å gi erstatning for da vil aldri brystene få beskjed om hvor mye melk som skal produseres. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846900-hjelp-hva-er-det-som-skjer/#findComment-142847840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 30. januar 2011 #3 Del Skrevet 30. januar 2011 I tillegg til det februarfisk sier om økedøgn så kan jeg nevne at brystene sannsynligvis også føles slappere fordi vevsvæska har trukket seg tilbake fra brystene slik at de føles mindre sprengt. Jeg tror det er vanlig at dette skjer noe senere enn etter en uke, men det varierer selvsagt mye og skjer nok tidligere når du har født før. (I tillegg blir de altså slappere fordi han trenger mere melk, og dermed "tømmer" dem for å signalisere at det må produseres mer.) Sett deg i godsofaen med ammeputa, god drikke (ikke skåldhet...), snop og en god samling dårlige tv-serier og kos deg et par dager. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142846900-hjelp-hva-er-det-som-skjer/#findComment-142851252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå